Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
17. července 2012 v 19:51
Chipke
No máš pravdu Petře, ale jelikož uvádíš konečně nějaké přesnější informace, tak bys asi měl brát v potaz i to, kde ten daný FPVčkař zapne to svoje vysíláníčko. A taktéž brát v úvahu jak píšeš výkony stovek watů, kterými smíš vysílat ty. FPV vysílače standartně využívají výkony kolem 500mW. Se standartními anténami ( většinou 2 dBi ) je dosah těchto souprav kolem 1 - 2 km ( aby byl obraz v pohodě ). Není to trochu nepoměr k těm Tvým stovkám watů? A další věc, píšeš, že nás někdo může nechtěně sundat. Ano, může, ale to nás může sundat i hovado s vosolenou wifinou, případně "kolega" se soupravou z čajny, kde jim jsou frekvence asi u prdele. Prostě ve vzduchu je už tolik "bordelu" že tě sundat může kde co. Ale my tady neřešíme to, jestli nám někdo sundá model ( nehledě k tomu, že jsem ještě neviděl na 1280 MHz ovládání modelu, to je jen na přenos videa a tam když to někdo zaruší, tak jen nejde obraz a tak se zapne automatický návrat domů a model přiletí sám i bez videa ) ale to, že sice balancujeme na hraně, občas za hranou, ale naše miliwatty jsou v porovnání s ostatními malé. Nehledě k tomu, že jak jsem psal, tak my vysíláme jen několik desítek minut a ne trvale.

Ale nebudu ti vyvracet Tvojí pravdu. Jistě pravdu máš, ale chtělo by to zapojit i trochu selského rozumu a uvědomit si, jak moc je naše jednání "nebezpečné" pro okolí. Rozhodně tady nechci obhajovat nějaký praata, co to smaží do vzduchu hlava nehlava desítkami a stovkami watů, ale proč by těch našich pár miliwatů mělo být terčem problému, to snad ne.
17. července 2012 v 19:09
Petr
http://www.ctu.cz/pusobnost-ctu/sprava-radioveho-s pektra.html

Tady je jednoduché vysvětlení, odkaz na zákon (a v něm jednotlivé postihy, vč.výše pokut). Pokud dojde k zarušení např. radionavigace apod., tak se samozřejmě jedná o trestný čin..
17. července 2012 v 18:53
Petr
Na 1,3 GHz není možné vysílat ani těch pár mW bez patřičného povolení. Naopak já (a další radioamatéři) mohu vysílat výkonem několika stovek wattů (na 430 i 1280 MHz) a takových je spousta. Takže se může stát, že vás takhle nechtěně někdo sundá..

Je spousta věcí, která se na těchto pásmech provozují, třeba EME (spojení odrazem od měsíce), kde potřebujete každý náznak signálu. Pak se objeví neznalý FPVčkař, bez znalosti čehokoli zapne svůj vysílač, pošle na oblohu..a to je potom fakt k naštvání..
17. července 2012 v 17:58
Milan
A to je právě ono... spoustu lidí se trefuje do modelářů které preferují FPV skrz vyzářený výkon,skrz nepovolených vysílacích frekvencí aniž by věděl - každý vysílá na 2,4 a v tom nevidím žádnej problém,nebo ty snad ano Petře?A že mám video na 1,3 nebo na 2,4 s výkonem 500mw to tě tak pobuřuje?Myslíš si že stím někoho budu rušit a zarušovat?Zatím jsi tady nepředložil žádnej zákon který to zakazuje a jestli chceš argumentovat že přesahujeme vyzářený výkon vydeovysílače z 25mw na 500mw tak to je docela směšný!Ty jsi ten ztěch rejpálků co do všeho rejou aniž by měl důvod... pokud tě to pobuřuje,tak nevím,proč chodíš na tyhle stránky a nenajdeš si jiný,ale asi tě všude vyhazujou když tvůj styl psaní je takovej jak ses tady projevil... Jak už jsem napsal... Tohle je diskuze kde sem choděj příznivci FPV létání,pokud tě toto létání neoslovuje tak jdi prosím jinam a tam vysírej,protože plácáš hovadiny aniž by jsi věděl co používáme za elektroniku...
17. července 2012 v 17:27
Chipke
Generální licence je pravdou, takže by se dalo říct, že v tu chvíli jsem oprávněn použít jakoukoli frekvenci v daném pásmu. A teď si představte situaci, že máte schválenou RC soupravu v povoleném pásmu 2.4 GHz, vysílá povoleným výkonem max. 100mW. Nacházíte se třeba na modelářském letišti. A teď si představte, že někde poblíž je domácí " odborník " s domácí wifinou, kde do zařízení nahraje upravený soft a vysílá skrz celé pásmo výkonem převyšujícím povolený. K tomu ještě nabastlí anténu jak prase, aby byl dosah dostatečný. Co se stane, když se s modelem dostanu do prostoru paprsku této wifi? No s největší pravděpodobností spadnu.

Tak a teď druhá situace a to vysílání Amatérské, třeba 1280 MHz. Sice například nemám licenci přímo na tuto frekvenci, ale vysílací výkon není ohromný, toto zařízení nepracuje stále, ale pouze po dobu letu a pracuje s frekvencí, kde se dá očekávat i joné vysílání.

A nyní můj dotaz. Není lepší na dobu letu "obsadit" jednu frekvenci na videopřenos na dobu několika desítek minut, nebo smažit wifinu celej den nepovoleným výkonem a srát tak ostatní?

Nechci tu obhajovat porušování licencí atd atd, ale berme to taky trochu s rozumem.
17. července 2012 v 16:10
Petr
Jsou i LRS systémy běžící na povolených pásmech (kolem 800 MHz), video se dá řešit kolem 2.4 nebo 5.6 GHz (za předpokladu, že to není nějaký bastl, který prolézá kam může. Tam asi nikomu moc vadit nebudete, ikdyž je mi jasné, že vyzářený výkon bude určitě překročený..
17. července 2012 v 16:07
Petr
Nevím o tom, že bych někoho vysíral, nebo urážel. Jak je vidět, spousta z vás vůbec netuší, jak se to s danými frekvencemi má.. Zkrátka, pokud si nějakou frekvenci neplatíte, nebo ji nevyužíváte v rámci nějakého GL (Generálního povolení), tak tam nemáte co dělat.

Je na tom něco utočného?
17. července 2012 v 00:05
Milan
Hele Petře....

Jestli sem chceš přidat nějakou připomínku,nebo radu,tak si tu vítaný a budeme jenom rádi když tu snáma budeš. Ale pokud chceš tady takhle komunikovat a útočit na lidi tak tě vyhodím a zablokuji... Tady to jsou stránky kde lidi komunikujou a diskutujou a na nikoho se tu neútočí když zrouna něco nevědí nebo chtějí poradit.... tady se to trpět nebude jako na jiných stránkách kde to je zcela běžné!Tady je přátelská atmosféra a nenechám zde někoho (myslím tebe) tady na druhého útočit když to nedokážeš napsat normálně!!! Doufám že si to pochopil a nebudeš tu dál vysírat a pokud ano,tak tady na těchto stránkách tvrdě narazíš...

S pozdravem Milan Bílek správce stránek
16. července 2012 v 22:16
chocho - Václav
No by jsem si počkal až by byly peníze na Scherrer LRS
16. července 2012 v 21:33
Chipke
to Petr : http://www.ctu.cz/cs/download/kmitoctova_tabulka/v yhlaska_105-2010_sb038-10.pdf strana 75, frekvence 1240 - 1300 MHz, mimo jiného Amatérské s omezeními 5.282 ( nepíše se zde o citované frekvenci 1280 MHz ), 5.332 ( zde se také necituje 1280 MHz ), 5.335A - zde se píše, že čidla nesmějí působit škodlivé rušení službám přednostně přiděleným Řádem. No tak nevím, co si mám představit pod pojmem Amatérské použití. Strana 82 se zabývá frekvencemi 2300 - 2450 MHz a je zde také uvedeno krom jiných Amatérské použití. Mimochodem na používání domácí wifiny máš mít také zkoušky? Případně jsi schopen uvést nějaké zdroje, ze kterých jsi čerpal své informace?
16. července 2012 v 21:16
Milan
Chocho...

A čím chceš řídit letadlo?
16. července 2012 v 20:51
chocho - Václav
To by mě zajímalo do hloubky jak to je s tou - licencí ČTÚ - Nejradši by jsem se vyhnul zakázaným frekvencím, ale jak na to. Bud se snažit to udělat legálně, nebo zůstat u normálních fr. 2,4Ghz a nikam se necpat.
16. července 2012 v 19:37
Petr
Hmm, takže když někdo chce, aby ostatní dodržovali zákony a nelezli na frekvence, na kterých nemají co dělat, tak jsou zakomplexovaní.

Platí to i o vstupu na soukromý pozemek, do bytu, apod? Nebo to už naráz není o komplexech? A na 1280 MHz nemáte taky co dělat, pokud nemáte patřičné zkoušky a nejste radioamatéři..
16. července 2012 v 06:57
Chipke
Aha, tak to jo, když je to prevence.
15. července 2012 v 22:21
Milan
To jen prevence
15. července 2012 v 11:59
Chipke
Ty jsi asi moc, že jo Milane?
15. července 2012 v 10:42
chocho - Václav
?
15. července 2012 v 10:20
Milan
12. července 2012 v 23:19
chocho - Václav
Jj v poho
12. července 2012 v 22:24
Milan
Hele... zatím nepošlu,páč mi nejde skener
<< na začátek | < předchozí   | ... 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 498
tento týden123
dnes40
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK