Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
15. dubna 2011 v 22:06
Oldwolfik
Zdravim ještě další dotaz na Milana jakou používáš kameru? Zítra bude testovací den mam nějaký antény a ještě budem zkoušet jinou kameru tedy jinej kus.Koukal jsem odkud jsi občas jezdim za dcerou do Kněžmosta to bude asi poblíž co ?Někdy bych se rád zajel podívat až budete lítat.
14. dubna 2011 v 10:41
Milan
Zkus a dej vědět jak si dopadl...
13. dubna 2011 v 21:44
Oldwolfik
Jo jo je tam 8 kanálů zkusim asi až o víkendu dík.
13. dubna 2011 v 08:23
Milan
A máš možnost volby kanálů na vysílači a přímači?Pokud ano,zkusil bych je vyzkoušet...
12. dubna 2011 v 23:07
Oldwolfik
V letadle mam baterky dvě obě jsou 3s OSD zatim neni ale pruhy to už dělalo mimo model zkusim tu kameru až bude čas jsem dorazil z páce až teď jinak dík.
12. dubna 2011 v 10:21
Tomáš
Doporučuji vyzkoušet následující : testuj samostatně všechny komponenty, které jsou do řetězce zapojeny. Tedy kameru, OSDčko ( pokud je ), videovysílač, videopřijímač, kabely, zapojení atd. Zkus otestovat každou komponentu zvlášť a poté postupně zapojuj k sobě. Například, zkus jen připojit kameru k obrazovce a koukni se, co to dělá, potom tam zapoj OSDčko a zase to zkontroluj, poté tam dej videovysílač a přijímač a zase testuj, připoj do letadla a zase testuj. Mimochodem kolik používáš baterií v letadle. Předpokládám 2, jednu jako pohonou a druhou na videovysílání. Pohoná je jedno, ale na videovysílání musí být 3s článek a musíš mít spojené země ( černý vodič, GND ) po celém letadle a hlavně musíš dodržet zásadu oddělení okruhů mezi videem a letadlem, jen ty země musí být spojeny. Největší problém je, pokud i na pohon používáš 3s článek a zapojil bys to, aby všechno jelo z jedny baterky, to nedělá dobrotu.
11. dubna 2011 v 15:47
Oldwolfik
Dělá to i bez zapnutýho rádia no holt budu zkoušet
11. dubna 2011 v 15:47
Oldwolfik
Dělá to i bez zapnutýho rádia no holt budu zkoušet
11. dubna 2011 v 08:17
Milan
Souhlasím s Tomášem... Příčin může být opravdu mnoho...
11. dubna 2011 v 08:08
Tomáš
Noi šikmé pruhy, to je rušení. Nepíšeš, jestli to dělá stále, při motorovém nebo bezmotorovém letu, jestli to je od začátku, nebo jen někdy atd... Na jaké frekvenci jede vysílačka a na jaké jede video vysílání? Pokud by to bylo jen za motorového letu, může to být rušení od motoru / reglu. Pokud to je stále, může to být rušení od okolí, nějaká podobná frekvence v okolí. Je tu mnoho možností, co to může dělat, nehledě k tomu, že to může být i technická závada na video vysílači / přijímači, kameře. Napiš podrobnější popis, případně jestli máš video toho co to dělá, napiš odkaz. Doporučuji vyzkoušet doma na stole všechny komponenty, případně pokud máš možnost třeba si půjčit jinou vysílačku ( jestli máš 2.4 GHz, tak třeba 35 MHz ), poladit kamály na video vysílání atd. Opravdu možností je strašně moc, co to může dělat.
10. dubna 2011 v 20:57
Oldwolfik
Zdravím všechny mam opět dotaz, dnes jsem se pokušel lítat s kamerou a mam přez obraz šikmo pruhy co by mohlo být příčinou a co s tím mam sadu HK 5,8Ghz 200mw jinak to byl zápas s přírodou šílenej vítr
4. dubna 2011 v 18:38
Tomáš
JJ, díky za info a rozšíření mých znalostí. Vycházel jsem se svou úvahou z toho, že když do odporu dám 1W, tak je jedno jestli stejnosměrně, nebo střídavě, ale jelikož se nevyznám důkladně ve VF technice, uvažoval jsem jen NF a ne VF. Moje chyba.
3. dubna 2011 v 19:47
Tomáš
Zajímavé myšlenky. Určitě je pravdou, že 2.4 GHz se rozmáhá ve velkém a válcuje klasicku 35 a 40 MHz. Co se týče spolehlivosti nemohu mluvit za ostatní, z vlastní zkušenosti jsem zažil jak rušení na 35, tak neovladatelný model kvůli rozladěnému VF dílu na 35. s 2.4 jsem zatím naštěstí žádné problémy nezaznamenal ( mluvím o kvalitních vysílačkách, ne čínskej kšunt ). Co se týče přenosu videa na 5.8, neviděl jsem tak nemohu soudit. Vkiděl jsem 1.2 i 2.4. Nyní trochu k jednotlivým bodům :
ad 1) ohyb signálu je diskutabilní i na 1.2 a 2.4, ad 2) včechny digitální přenosy mají tendenci na jde a nejde, záleží na kvalitě vstupních zesilovačů a jak budou signál vyhodnocovat, ad 3) interference s vodou jsou na 2.4 také dostatečné, takže pokud byse měla uplatnit voda, je mi jedno co video, protože v tu chvíli už neřídím, ad 4) podobné jako bod 3, ad 5 ) matematicky blbost, pokud někam dodám 1W elergie, je jedno, na jaké frekvenci, záleží na kvalitě elektroniky a na chlazení a impedančním přizpůsobemí koncového stupně, ad 6 ) nedokážu posudit, ale spoléhat se na odraz signálu je trochu neprofesionální, ne?
Co se týče rušení na 1.2, nevím co na této frekvenci vysílá, na 900 MHz jsou mobily, ale co je nad tím nevím. To by byl dotaz spíše na ČTU.
3. dubna 2011 v 17:28
Gartik
Pomalu přemýšlím, že bych nakonec šel do vysílačky 2.4 už kvůli dostupnosti.. myslím si, že za chvilku bude problém sehnat přijímače, krystaly apod. prostě vše se přesune na 2.4 je to komfortnější a člověk se nemusí bát rušení. Za předpokladu, že do 2.4 vysílačky půjdu, co doporučíte na video? Zbývá 5.8 ale do toho se mi nechce. Nejsou s tím dobré zkušenosti.. viz:
Ve srovnání s 5.8GHz jsem pozoroval následující přednosti:
1) 5.8GHz už se chová jak světlo - za překážku se neohne ani trochu. S 1.2GHz přece jen obletíte třeba věž nebo komín, kdy to sice zazrní, ale přece jen nejste úplně bez obrazu.
2) 5.8GHz má víc sklon ke dvoustavové logice - bezva obraz nebo vůbec nic. Přechod mezi těmito stavy je příliš prudký. Ono přechodové pásmo zhoršujícího se obrazu a narůstajících dropoutů je také velmi důležité - člověka varuje, že je čas se obrátit k návratu. Když Vám obraz během pár sekund prudce zmizí, model vrátí už leda tak autopilot.
3) Pásmo 5.8GHz je intenzivně pohlcováno párou a předměty obsahujícími vodu. Když s 1.2GHz proletíte za řídce olistěným stromem, obraz zazrní, ale vidíte. S 5.8GHz prostě jen zrníte. Totéž let nad mraky, s 1.2GHz mám lepší zkušenost.
4) V podvečer, když se ochlazuje a vzduch se plní lehkým oparem, s 1.2GHz mám lepší dosah než s 5.8GHz při stejném výkonu. A právě večer, okolo západu slunce, kdy se uklidní vítr, létá se nejlépe.
5) Při stejném vysílaném výkonu má 5.8GHz větší příkon. Od kdy počítače tak strašně žerou a topí? Od té doby co šly do vyšších frekvencí.
6) Ač k tomu nevidím důvod, s 1.2GHz mám lepší zkušenost se signálem získaným odrazem, např. od stěny budovy nebo skalních stěn v úzkém údolí.

A teď jedna výhoda pro 5.8GHz: méně výpadků obrazu, lepší a klidnější obraz, čistší zvuk

Takže přemýšlím o té 1.2 i když není povolená.. koho můžu zarušit?
2. dubna 2011 v 19:38
Tomáš
Co se týče vysílačky tak se zkus podívat na Modelářské potřeby p. Krásenského ( odkaz je tady na stránkách vlevo ) a zavolej mu a myslím si, že by sehnal Futabu T10 na 35 MHz.
1. dubna 2011 v 21:46
Oldwolfik
Děkuji za rady snad se s tim nějak poperu, ještě jsem to ani pořádně neprostudoval dorazilo mi to tenhle týden škoda že jsem si nepročet tady ty diskuze dřív asi bych objednával jinak no uvidím.
A ještě s tim rádiem na 35mhz bych se zkusil poptat v tom RC servisu u Hnízdila dělá tam přestavby na 2,4ghz tak by tam mohl něco mít.
1. dubna 2011 v 10:30
Tomáš
Oldwolfiku, přímo takto s duplexem ne, ale nevidím v tom problém, jen musíš na videu vybrat takovej kanál, aby se v harmonických frekvencích netrefil do druhého vysílání. Pro neelektrotechniky laicky řečeno, že celý násobek jedné frekvence nesmí být stejný jako ta druhé frekvence. Napřídklad vysílačka na 2450 MHz bude ovlivňovat přenos videa na 5900 MHz ( druhá harmonická ). Systém Duplex používá pro komunikaci celkem 16 samostatných kanálů s kmitočtovým rozestupem 5 MHz (každý pak s šířkou pásma přibližně 3 MHz). Jde tedy o tyto kmitočty: 2405 MHz, 2410 MHz, 2415 MHz, 2420 MHz, ..., 2475 MHz a 2480 MHz.
Jednotlivé kmitočty se používají střídavě. Takže si spočítej všechny kmitočkty, od nich druhé harmonické ( x2 ) a na přenos videa vyber takovou, která bude co nejdále od takto spočítaných. Potom bych v tom neviděl problém.
1. dubna 2011 v 09:14
Gartik
Tome už tam mám inzerát, že koupím, ale moc tomu nevěřím že se někdo ozve :/ Ale v tvém podání to taky nezní špatně :) Takhle bych to tam mohl napsat :)
1. dubna 2011 v 07:37
Milan
Ahoj...
Já stímhle nelítám...já lítám na 35FM a video přenos mám na 2,4
31. března 2011 v 19:52
Oldwolfik
Zdravim chtěl jsem se zeptat jestli tady někdo lítá s Duplexem a s FPV od Hobbycity 5,8Ghz 200mw ? Děkuji za info.
<< na začátek | < předchozí   | ... 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 563
tento týden188
dnes33
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK