Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
17. listopadu 2013 v 16:40
bzukyn
a co měření 4s a 12x3.8 ? na kg
3s stejný tah při 18A se rovná menší potřebný výkon takže vyšší účinnost...?
17. listopadu 2013 v 10:17
Chipke
Tak jsem se konečně dostal ke změření motorů a všeho a výsledky jsou následující :

Napájení 4s : Tah motoru 1kg, odběr proudu 18A, vrtule 10 x 3.8
Napájení 3s : Tah motoru 1kg, odběr proudu 18A, vrtule 12 x 3.8

Takže jak je vidět, ve výsledku bude vrtule 10 x 3.8 na 4s asi nejlepší volbou. Dle měření je tah skoro stejný, proudový odběr taktéž, ale na 4s lze do motorů dodat více výkonu. A výkon se vždycky hodí, to je jasný. Nehledě k tomu, že při použití 4s lze osadit 2 x 2s a mohu s rozložit výhu přesně dle potřeby.
15. listopadu 2013 v 06:37
Chipke
No uvidím, taky mám spíš tendence jít do 4s na tohodle koptra. Ale až budu mít minutku, musím změřit ty proudy do motoru a tak, bych to nepojebal rovnou.
14. listopadu 2013 v 14:13
Vozka
No nevim... já už jsem z 3S vyléčenej... Všech jsem se zbavil a jedu pouze na 4S a 6S (podle letadla) a maximální spokojenost.
14. listopadu 2013 v 10:06
Chipke
Vozko, tabulku jsem našel, to je jasný a podle ní právě vrtule 10 nejde, jde 9 x 6 na 4s, případně 12ka na 3s. Takže si říkám, když tam dám ne 9x6, ale 10x3.8, že tomu odlehčím stoupáním a tím pádem nebude vadit ten průměr tolik. Samozřejmě si změřím proudy, aby to nesčoudlo hned ( ale až za chvíli ). Jinak stále je tu možnost jet na 3s. Tam to bude asi totálně bezproblémový jak s proudem, tak s výkonem.
14. listopadu 2013 v 09:02
Vozka
Chipke: Já tam mám taky vrtuli 10x4,5 karbon a regly 18A a v pohodě... je to jen o tom najít takovou tu tabulku co uvádí výrobce, při jakých voltech a vrtulích teče jaký proud a nechat si trochu rezervu ;)
14. listopadu 2013 v 06:00
Chipke
No o EVP jsem neuvažoval. Sice by to bylo asi zajímavý, ale další mechanika navíc, no nevím??? No zatím zůstanu u klasiky a otestuju a poté se uvidí.
13. listopadu 2013 v 22:46
bzukyn
EVP mechanika ?
13. listopadu 2013 v 20:30
Chipke
No já jsem dneska trochu studoval vrtule a problém je sehnat na 4s vrtulku. Doporučeno je 9 x 6, ale tu jsem ve SF nenašel a tak jedinej nápad co zkusím je 10 x 3.8 a uvidím podle odběrů, jak to bude vypadat. Samozřejmě na 4s by se mi to líbilo víc, už jen z principu, že nechci cpát baterky paralelně k sobě, to raději 2 x 2s do série. Takže nějaký testy udělám a uvidí se, co z toho vyleze. Jinak bude to klasická hexa, ne Y6 ani nic podobnýho.
13. listopadu 2013 v 20:13
bzukyn
i 4s staci,ale odpovidajici KV
13. listopadu 2013 v 20:08
bzukyn
a jestli nechces 2 motory nad sebou tak bych popremejslel o nejaky mechanice na kolektiv.optimalizace otáček a stoupání přesně dle momentální váhy udělá s letovým časem neuvěřitelné
13. listopadu 2013 v 20:05
bzukyn
litam s trilistama 10-6 1000KV motory a na triclanek je to takovy..na 4clanek docela ostry
12. listopadu 2013 v 16:25
Chipke
Vozko díky za info. Samozřejmě mám na to ještě dost času, takže popřemejšlím a určitě si udělám i nějakej test než se rozhodnu, do čeho půjdu.
12. listopadu 2013 v 13:00
Vozka
Chipke: k tomu tvému dotazu, pokud budeš mít dobře vyvážené motory a vrtule, tak je na natáčení (stabilita) lepší vysoké otáčky a malá vrtule, navíc to bude ostřejc reagovat, ale jak psal VLX tak to bude spotřeba jak prase.
Ty pomalé vrtule mají menší odběr větší tah, ale zase ten vzduch krájejí tak nasprosto, že to přidává vibrace...
Každopádně záleží na motoru. Na těch motorech co jsem koupil nové jsem na 3S 5000mA dělal zhruba 8 minut a bylo to chcíplé, musel jsem to ždímat na 80procent plynu a když jsem prudčejc klesal, tak nebyla šance to uprzdit i na plnej plyn...
Dal jsem tam 4S 4500mA a let je naprosto perfektní, responsivní, stoupám na 50procent plynu a doba letu 15min!
Jen výměna baterky, nic jiného...
Takže já bych doporučoval 4S na malý copter a 6s na velký
12. listopadu 2013 v 12:53
Vozka
Milane, nedělej z toho novej FB... ksicht ti sem nikdo chtít dát nebude svlášť když se pohybujeme na hraně zákona bezpilotních strojů.. nechceš sem dát rovnou info kdo jak vypadá, jaké má číslo a kde bydlí a ideálně i kam půjde kdy létat :-D
11. listopadu 2013 v 20:54
Milan
Kluci a holky... prosím,aby jste mi poslali na muj email vaše fotky-tím myslím vašeho krásného ksichtíku... neposílejte vaše hole pozadí,vyjímky mají děvčata,ty samozřejmě můžou :-) A pošlete u toho vaší přezdívku jak se prezentujete tady.... Děkuji...
11. listopadu 2013 v 17:52
Chipke
vlx : Tak jsem si to myslel naprosto stejně a v podstatě jsem byl skoro rozhodnutej pro napájení 3s. Baterie jsem nakonec vybral asi jako paralelní kombinaci, něco jako 2 x 4000mAh nebo podobně ( podle ceny a váhy ) a jelikož to má být koptr na FPVčko a natáčení něčeho, tak preferuju klidnější projev a to bude jistě na 3s vhodná kombinace větší vrtule a menší kV motorů. A taky se mnou uvažované vrtule dají sehnat poměrně snadno.
11. listopadu 2013 v 16:56
vlx
Malé vrtule + velké kv motorů = obvyklě větší odběr a tudíž kratší letové časy. Hodí se víc třeba na quada na divočení, kde chceme mít velmi ostré reakce na řídící povely. Naopak větší vrtule a nižší kv => generují větší tah a může tedy vycházet efektivnější pohon a delší letový čas. V praxi se hodí víc na klidný copter na točení videa a focení. Osobně zvažuju další stroj minimálně na 4S, respektive ve hře je také konfigurace na 6S. Pozor však v takovém případě na pečlivý výběr regulátorů, které 4S až 6S aku bezproblémově zvládají. Důležitá a dle mého rozhodující je právě celková letová hmotnost stroje a požadovaný letový projev. Pohon by měl byt ve vztahu ku hmotnosti odhadnutej tak aby při obvyklém letovém projevu byl co nejefektivnější.
11. listopadu 2013 v 16:31
Chipke
A teď jeden teoretickej dotaz na koptry. Přemejšlím, jestli koptra postavit na baterie 4s, nebo 3s. A teď to zásadní. Baterie ani vrtule neřeším v první řadě, ale spíš řeším to, jestli je lepší pro koptra větší vrtule a menší točky, nebo malá vrtule a točky jak prase. S čím si poradí líp? Počítejme to na koptra tak 2-3kg celkové váhy ( letové ). Takže co bude lepší, 3s, nebo 4s. Samozřejmě do rámu se vejdou jak velký, tak malý vrtule a motory i regly umí až 4s napájení. Jinak rozdíl v plném proudu do motorů je asi 2A ( při 3s a 4s ), takže to taky neřeším, jako že by na 4s bral míň proudu.

Tak existuje na toto nějaká poučka, nebo je to v celku jedno? Neví někdo?
<< na začátek | < předchozí   | ... 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 316
tento týden407
dnes54
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK