Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
24. července 2013 v 17:52
Vozka
@ vlx: ať počítám jak počítám tak $57,35 je furt víc než 1000kč origoš... v čem je tedy výhoda? Že nebudu živit 4 přeprodejce, ale zaplatim furt víc?
24. července 2013 v 15:30
Chipke
Vozko, exkluzivita to je akorát bič na zákazníka. Přesně jak píšeš, prostě přímo to koupit nelze. Pokud by jsi chtěl vrtule ze dřeva nebo i kompozity, tak snad tady v republice dělají vrtule minimálně 2 firmy, sice nevím ceny a co a jak, ale prej jsou dost kvalitní. Ale nejsem si jistej, jestli nakonec cena nebude stejná jako origo DJI. A jak píše vlx, tak Mejzlík je jeden z těch výrobců a druhej je tuším Fiala.
24. července 2013 v 13:59
Vozka
No ona je to taky 15" vrtule... to neni žádná osmička... to je vrtule jak kráva...
Každopádně, že je to předražený jak prase to stopro je... teď jsem na Quad kupoval uhlíkové vrtule a Houška je má za 400 a ty stejné jsou na Himodel za 8$... takže asi tak...
A pokud se bavíme o té mojí vrtuli, tak tu DJI vyrabi, kupuje to nějaký magic rc dealers nebo tak neco v USA od tech to bere pelikan od toho telink a od toho ja...
A ta cesta se neda zkratit, protože všichni maj exklusivitu a nikdo ti to neprodá... tak si vem, že 4x platíš poštovné a marži někomu než si koupíš blbou vrtuli...
Si je asi nechám vyrobit od někoho dřevěný a vyseru se na celé kolečko těhle vydřiduchů...
24. července 2013 v 09:45
Chipke
No ale i tak, za vyváženou uhlíkovou vrtuli dát litra, to je dost. I když zase na druhou stranu, pokud to funguje suprově a má to tak být, tak proč to tam nedat.
24. července 2013 v 08:23
Vozka
Hele s tim vyvážením máš pravdu... je to první vrtule kterou jsem koupil a je vyvážená. Jednak je na ní vidět že je trochu obroušená a kryž jí hodíš na váhu tak to sedí...
Jinak máš pravdu i v tom druhém... je z diamantu.. (resp z uhlíku)
23. července 2013 v 15:49
Chipke
Bože litra za vrtuli, to je nehorázný. Ale tak to je asi pozlacená a vyvážená, jinak si tu cenu nedokážu vysvětlit. Strašný, co se děje.
23. července 2013 v 14:36
Vozka
@Chipke: tam jsem minule zlomil vrtuli a jen ta jedna mrcha stoji litr
23. července 2013 v 11:52
Chipke
@Vozka : No tak naštěstí teda škody nejsou velký, to je dobře. U hexy by to bylo asi mnohem horší, že?

@Doktor : Jak radí Vozka, MX20 HoTT mám i já, takže kdyby jsi chtěl vidět v reálu a získat nějaké info, není problém. V podstatě i ta MX-16 co jsem posílal odkaz je už hodně slušná vysílačka ( pokud nutně potřebuješ šetřit ). Samozřejmě jak napsal Vozka, čím lepší vysílačku pořídíš, tím lépe pro budoucí upgrady a budoucí rozšiřování. Jen jako příklad uvedu takový jeden standartní model pro FPVčko a potřebný počet kanálů : 1 - Motor, 2 - Křidýlko 1 ( většinou oě spojeny Vkabelem přes OSDčko ), 3 - Výškovka, 4 - Směrovka, 5 - Křidýlko 2, 6 - Vztlakovka 1, 7 - Vztlakovka 2, 8 - Ovládání OSDčka 1, 9 - Ovládání OSDčka 2, 10 - Otáčení kamery 1, 11 - Otáčení kamery 2. Samozřejmě toto je extrémní případ, většinou na ovládání OSDčka stačí jeden kanál a klapky se daj taky zapojit do jednoho kanálu, ale i tak většinou 8k nestačí a potřebuješ tak 10k, lépe 12k.
23. července 2013 v 11:27
Vozka
@Dokror: jo a k té vysílajdě. Jelikož budeš "palcovač", tak bych ti doporučil graupner mx20.
Dá se poměrně jednoduše rozšiřovat, je vyzkoušenej, má už v sobě základní telemetrii a funguje s tim headtracking i TSLRS ve verzi 7 dokonce na všech 12 kanálech včetně vstupu pro headtracking... (to jen aby sis neuzavřel budoucí upgrade)
Zároveň už je to nativní Hott takže nebudeš mít problém s nastavením failsafe a následně RTH...
Na ten frsky bych se vybodnul... ten muzes dokoupit kdykoliv...
Co já se navztekal s vysílačkou než jsem jí vyřešil... taky bych koupil jinou ale žádná nesplňuje to co potřebuju.. a nakonec se mi podařilo tu mojí ohnout k obrazu svému, takže jsem docela spokojen i když bych jí nikomu nedoporučil... :-D
23. července 2013 v 11:18
Vozka
@Doktor: máš mnoho logických a pochopitelných otázek stejně jako všichni v začátcích, s tím, že máš velkou výhodu v dnes již poměrně široké základně FPVčkářů.
Pokud chceš pokec v praze, tak klidně můžeme a mohu ti ukázat své vybavko, ale jak říkám... nemůžeš se srovnávat rovnou s tim co my už budujeme 2 roky a po každém letu to ladíme.
Další věcí je, že si připrav nejmíň 200 kolíků...
Každé letadlo v rozumné konfiguraci tě bude stát 30-50 litrů a postupem času zjistíš, že potřebuješ nejmíň 3.
jedno malé rychlé silné na blbnutí, jedno na klidné lety a nějou multicopteru.
Když budeš počítat, tak letadlo v průměru stojí okolo desítky, fpv střeva taky, + gopro a jsi na 30ti jen na základu
K tomu potřebuješ antény přijímače vysílače, brejle, záložní obrazovku a nahrávací obrazovku pro případ problému, protože pak se vše děje tak rychle, že se nestihneš ani podívat jak seš daleko natož si zapamatovat GPS...
Atd... jo a tim to nekončí, počítej s tim, že věci, které létají i padají :-D a to nejčastěji chybou pilota... a ne vždy tě zachrání autopilot.
Jak říkám, podívat se můžeš, pokecat taky ale to ti moc nedá... stejně i když se budeš snažit pojmout všechno a všechno to rovnou udělat dobře, tak zjistíš, že ti to vyhovuje jinak.
Jinak na tohle se super Milanovo sraz, kde můžeš pokecat a vidět mnoho řešení a co řešení to originál...

@Milan: kdy bude ten podzimní sraz?

@Chipke: no odnesl to naštěstí jen Quad ;) a kupodivu ještě docela dobře... jedno zlomené rameno a uražená vrtule, jinak snad nic...
22. července 2013 v 14:49
Chipke
No samozřejmě že prostudovat si info před nákupem je potřeba, to je jasný. Ale jistě se nevyhneš tomu, že ti třeba něco "sedne" víc a něco ti prostě nesedne, i když ostatní to třeba používají s úspěchem. To je něco podobnýho, jako já nemůžu mít FPV brýle, já musím koukat na monitor, prostě v brýlích nic nevidím.
22. července 2013 v 13:24
Doktor007
Jo určitě si tím projdu taky, ale chtěl bych to alespoň trochem studije před nákupem omezit.
22. července 2013 v 13:12
Chipke
Doktore, to je ale vývoj. Tímto jsme si snad prošli všichni. Když si vzpomenu na svojí první vysílačku, tak jsem koupil Optica 6 a to jsem ještě netušil že budu lítat s vrtulníkama a budu potřebovat vícebodové křivky a tak asi po roce jsem kupoval novou vysílačku, která toto uměla. No a potom přišla telemetrie a zase jsem kupoval nové vybavení.

Prostě musíš se rozhodnout sám, jestli půjdeš do vysílačka, která je celkově lepší než Turnigy, nebo jestli budeš plácat cosi do Turnigy a dělat z toho jakýsi bastl. Nechci být špatným prorokem, ale mohlo by se to nevyplatit. Ale jak jsem psal, rozhodnout si to musíš sám. Ale ůodle mého, i když si koupíš třeba bazorovou vysílačku ( Futaba, Graupner ) tak na tom budeš rozhodně líp, než s Turnigy. Nehledě k tomu, že i novou 8k soupravu seženeš za solidní peníze, například http://www.jino.cz/mx-16-2-4ghz-hott-rc-souprava-v 2011-9121.html
22. července 2013 v 12:58
Doktor007
Tak jsem se právě dostal do situace, který bych se chtěl do budoucna vyhnout. Turnigy jsem kupoval před půl rokem s tím, že za malý peníz umí to co vysílač za desetitisíce. Mixy, křivky atd.. To jsem ještě netušil o FPV. A teď bych jí měl vyměnit. Proto začnu asi vysílačkou a do Turnigy dokoupim Frsky modul nebo jiný? Nevíte co by bylo kompatibilní? Ale to se dá dohledat.
22. července 2013 v 11:49
Chipke
Jen pro uvedení na pravou míru, Ardu má podle toho, jakej soft tam naleješ možnosti : ArduPlane, ArduCopter a ArduRover - letadlo, kopter ( vrtulník ) a autíčko. Teda nevím k čemu mít v autíčku Ardupilota, ale to nechme stranou.

Jinak je pravdou, že Ajťáci maj rádi opensource. Jsem takovej poloviční IT a taky jsem do koptra narval Ardu. Ale open source ve vysílačce se mi trochu příčí.

Jinak pokec o FPVčku není problém. Akorát nejsem z Prahy ani z okolí co jsi psal, jsem 100km od Prahy. Jinak když zavoláš Milanovi, tak se s ním asi domluvíš a určitě na pokec řekne ano a dozvíš se nové věci.
22. července 2013 v 11:45
Chipke
To Doktor : No jestli vysílačka neumí poslat do přijímače nastavení FailSafe, potom je taková vysílačka totálně k prdu na FPVčko ( ostatně i na normální lítání bych to nepoužíval ). Pro kvalitní OSDčko ( třeba RVOSD ) potřebuješ do přijímače poslat nastavení, kde při vypnutí vysílačky ( ztráta signálu ) se například na kanál plynu zapíše hodnota jakoby "stažený trim plynu až dolů na doraz ) a v tu chvíli OSDčko vyhodnotí, že došlo k aktivaci FS a převezme řízení. U jiných OSDček se zase nastavuje hodnota na kanálu ovládajícím OSDčko tak, aby to automaticky zapnulo RTHčko a návrat domů. Toto vše záleží na konkrétním OSDčku.

V tuto chvíli si ale neodpustím jedno rejpnutí : Když chceš provozovat FPVčko, nechtělo by to nejprve pořídit OSVĚDČENOU a bezproblénovou RC soupravu???? Než tady spekulovat nad tím, jak na "něčem" nastavit i ty nejzákladnější funkce??? Přeci jen, když si to vezmeš, tak k čemu ti bude super vybavený letadlo, když ti může selhat řízení, může ti selhat detekce FailSafe a letadlo se ti nevrátí?

Sice je dobré, že asi nepatříš k těm, kteří si nakoupí kupu vybavení a potom ani neví, co kam zapojit, ale zase na druhou stranu, šetřit na vysílačce mi přijde docela kontraproduktivní. Já osobně preferuji spíš kvalitní vysílačku s kvalitním přijímačem a poté ostatní. A mohu ti zodpověně napsat, že cokoliv se snažíš ojebat, tak se ti mnohonásobně vrátí. A to nemyslím v tom dobrém. Sám lítám s vrtulníkama a tam je to na 100% pravda. Cokoli ojebeš se ti vrátí. A u FPVčka je to to samý, sice ne v takové míře, ale také. Takže za mě bych nejprve pořídil spolehlivou vysílačku a potom řešil co dál.

Tím samozřejmě nechci paušálně tvrdit, že Turnigy nefunguje. Sice asi funguje, ale jelikož se dovnitř dá nahrát cokoli, tak jak asi bude tento soft "odladěný", když si ho člověk může napsat doma na koleni. Přeci jen u větších firem s větším testovacím zázemím je větší spolehlivost.
22. července 2013 v 11:28
Doktor007
Šlo mi spíš právě o pokec o FPV. Já si vybral opensource protože jsem Ajťák a jak jsem se dočetl tak Ardupilot je originál, pak je kopie projekt Arduflyer pro letadla, Arducopter pro koptéry.
A spousta otázek je všeobecných a společných, třeba ohledně přenosu videa.
22. července 2013 v 11:20
Chipke
Sakra Vozko, co jsi rozjebal? Quadroše, nebo snad profíka?

@Doktor : Vozka má pravdu, když se podíváš na letadla nás ostatních, tak uvidíš prostě jen několik letadel, s nějakým vybavením. V letu uvidíš, jak vypneme vysílačku a letadlo se vrátí nad místo startu a tam začne kroužit. Uvidíš videopřenos, technický vychytávky co používáme. Ale jinak aby jsi měl představu o FPVčku, to ano, to se můžeš podívat, ale jak psal Vozka, v letadle nemáme Ardupilota nikdo, jen na koptrech a to je úplně něco jinýho. Samozřejmě na pokec o FPVčku je osobní setkání nejlepší, dost se toho dá prorat i tady na diskuzi, ale je to prostě o tom, že není nad osobní zkušenost. Sice třeba Milan by ti klidně letadlo udělal, ale jedině tak, že tam dá RVčko a to co používá on ( protože to je vyzkoušené a funguje to ). Ale pokud chceš Ardu, tak si tím asi budeš muset projít sám. Sice něco jak já tak Vozka o Ardu víme, ale jen na koptrech, v letadle to nemáme.
22. července 2013 v 11:11
Doktor007
Teď jsem zas našel, že to někomu funguje. Tak jsem z toho jelen. Proto zkouším rady zkušenějších.
22. července 2013 v 11:10
Doktor007
Hezké pracovní pondělí.
Je mi jasný, že každý má jinou konfiguraci a nechci nikoho kopírovat, ale nikdy jsem FPV neviděl ve skutečnosti, jen na internetu. Ani nechci hned hned být profi, chci jak píšeš postupovat pomalu. Ale zas nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci.
V první řadě bych chtěl asi RTH, ať mám nějakou jistotu. Ale ještě jsem nedostal a nenašel odpověď jestli i s originálním vysílačem Turnigy 9x v2 a přijímačem jde nastavit RTH. Jak se tomu říká nebo jak se to jmenuje? Než jsem to odeslal tak jsem si dohledal odpověď sám. Je to nastavení fail-safe a to originál Turnigy neumí. Takže z lacinějších použít Frsky vysílač a přijímač.
RVOSD - slyším poprvé, mrknu na to. Ať vím aspoň co to je.
Ale jinak jsem rád za každou radu a připomínku.
<< na začátek | < předchozí   | ... 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 373
tento týden464
dnes111
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK