Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
31. července 2014 v 07:51
Dalibor
Při létání na oči je ULL či vrtulník (nebo aeroklubácké letadlo) slyšet na 3 km minimálně. Není problém se mu vyhnout.
30. července 2014 v 18:41
Mr.bean
a co to takhle zjednodušit. vybavit se vysílačkama vyzkoušet spojení na trase a pak při letu kdyby se blížilo jiné letadlo nebo třeba zminovaný záchraný vrtulník zařvat do vysílačky let na 9tou hodinu, letí proti tobě letadlo?Proč takhle? protože jak by jste reagovali při LOS na oči? otočili by jste éro???
29. července 2014 v 19:44
Standa
To Dalibor:

Není to správně. Sorry, že jsem to zkopíroval a čerpal i další informace z RCManie bez uvedení odkazů.
29. července 2014 v 18:34
Dalibor
re..Standa (Drondys)
a) je správně ..:-)
29. července 2014 v 18:00
Standa
>> Dalibor píše:
>>
>> Už jen dnes sehnat ochotného vlekaře aby vytáhl většího větroně není snadné.
>> Natož bandu co bude ob 1km stát někde v polích a čekat až k němu doletí modýlek.

Samozřejmě to není určeno pro samotáře. Ti mají holt smůlu a zbývá jin buď ilegalita a nebo se na to rovnou vykašlat.
29. července 2014 v 17:53
Standa
To CHipke:

Kopiloti by nemuseli kompletně přebírat řízení. Stačilo by pokud by mohli provádět v případě rizika jen aktivaci systému ukončení letu. Elektronika v modelu by musela být přizpůsobena tak, že by aktivace systému ukončení letu byla nadřazená běžnému RC systému řízení. Ukončení letu by se pak provádělo radiovým povelem v rámci specificky pro tento účel vyrobeného zařízení a v závislosti na modelu by se ukončení letu provádělo kupříkladu jako automatické přistání nebo odstavení motoru/ů a vyhození padáku apod.

Komunikační část systému ukončení letu by byla zcela nezávislá na řídícím RC systému jímž by hlavní pilot řídil model a byla by vytvořena kupříkladu na bázi modulů ZigBee apod. s kódovaným přenosem dat a dosahem do cca 2 km.

Hlavní pilot by řídil model a letěl po předem stanovené trase na níž by byli rozmístněni kopiloti. Každý kopilot by sledoval jemu vymezenou část. Pokud by v jemu ke sledování vymezené části trasy uviděl třeba blížící se záchranný vrtulník a viděl by, že se blíží k modelu nebo pokud by model zatím vůbec neviděl tak by po dobu než by vrtulník odlétl držel stisknuté tlačítko specifického vysílače pro povel k aktivaci systému ukončení letu. Tím by bylo zajištěno to, že pokud by model vlétl do dané oblasti pokryté signálem od příslušného kopilota a v té oblasti by se pohyboval třeba záchranný vrtulník viděný oním kopilotem tak by se v modelu aktivoval systém ukončení letu i kdyby v danou chvíli kopilot model přímo neviděl.
29. července 2014 v 15:44
Dalibor
Čauky kluci...aso o víkend to testnu...ground station třetí (mojí:-) generace..hihi
http://www.rcmania.cz/download/file.php?id=37486&m ode=view
http://www.rcmania.cz/download/file.php?id=37487&m ode=view
29. července 2014 v 12:45
Dida
Ještě nepoužíváte na pokec třeba WhatsApp nebo Viber s nějakou založenou FPV skupinou?
29. července 2014 v 10:20
Dalibor
Předávání mezi více osobami:-) :-) Když se nad tím jen trošku zamyslíte..tak je to fakt krávovina jako řemen:-) Už jen dnes sehnat ochotného vlekaře aby vytáhl většího větroně není snadné. Natož bandu co bude ob 1km stát někde v polích a čekat až k němu doletí modýlek.
Občas přistávám po příletu na oči..a není vůbec snadné sundat brýle a na obloze model hned najít!! A to si ho navedu v ideální výšce a rovině.

Prostě je třeba si zvyknout,že to legální nikdy nebude (letět pár kilometrů a zpět)
28. července 2014 v 21:35
Chipke
to Standa : No co se týče regulace v Americe, četl jsem to. Ale v podstatě je to něco podobného jako u nás. Taky když máš na očích videobrýle, tak nevidíš přímo na model a to tady taky nelze. Ale nikde se nepíše o tom, že nemůžeš mít monitor na stativu a koukat na něj a na model. Jak už jsem tady psal, ten monitor supluje telemetrii. Vždyť když se díváš na displej vysílačky na telemetrii, tak taky nekoukáš na model, že?

No a co se týká předávání řízení, tak na bázi UHF jsou již nyní zařízení, ale stále je to spojené s párováním vysílače s přijímačem. Musel by se změnit celý kompletní systém spárování a předávání řízení. A to zas tak jednoduché není. Bylo by nutné pořešit to, který vysílač bude mít prioritu a také to, aby jeden nedal vysílačkou povel doprava a druhý doleva a letadlo by nevědělo, co a jak. Nehledě k tomu že celý takový systém letu mi přijde totálně ujetej a mimo. Jako test ze srandy ok, prakticky k ničemu.
28. července 2014 v 19:00
Chipke
to Standa : Myšlenka hezká, bohužel nerealizovatelná. Snad jedině na 35 MHz se stejnými krystaly. Jinak v době 2.4 GHz a párování vysílače s přijímačem je to skoro nesmysl.
28. července 2014 v 18:44
janmodell
Dávám dohromady team, který bude mít toto složení:
1 hlavní pilot
4 kopiloti
1 lékař
1 fyzioterapeut
1 koordinátor
1 manažer
Čas ukáže jestli to bude dostačující. Možná by to chtělo ještě jednoho letového dispečera, ale pro začátek to nechci přehánět.
28. července 2014 v 18:21
Standa
Ono je otázkou nakolik budou zcela legální FPV lety např. 10km ve vztahu k ČTÚ ?

Pokud to bude tak jako tak ilegální let pak je už celkem jedno jestli jen z hlediska předpisů ČTÚ nebo i z hlediska předpisů ÚCL.

Nicméně z hlediska ÚCL se to dá řešit, a to jak v souvislosti s FPV tak i s RTH. Akorát by to vyžadovalo důkladné předchozí plánování trasy delších letů tzv. mimo dohled, které by pak v reálu byly v dohledu zajištěném kopiloty, což ÚCL v podstatě připouští viz popis dále.

Hlavní pilot pak může řídit model třeba přes FPV po předem naplánované trase za předpokladu, že budou po trase letu přítomny další osoby tzv. kopiloti, z nichž vždy minimálně jeden bude mít model v dohledu na oči a bude moci kdykoli převzít řízení modelu.

Stejně jako FPV pak bude moci hlavní pilot ručně aktivovat i RTH systém na palubě s tím, že po trase návratu budou opět přítomny další osoby tzv. kopiloti, z nichž vždy minimálně jeden bude mít model v dohledu na oči a bude moci kdykoli převzít jeho řízení.

V případě, že by se na trase ať už při letu FPV řízeném hlavním pilotem nebo při návratu na ručně aktivovaný RTH vyskytla nějaká riziková událost např. k modelu se blížící záchranný vrtulník apod. tak může řízení převzít ten kopilot, který bude mít model zrovna v dohledu a třeba s modelem přistát nebo vydat povel k automatickému přistání nebo vyhození padáku apod.
28. července 2014 v 17:39
janmodell
Jo, ještě jsem zapomněl dodat: ať mi UCL promine ....
28. července 2014 v 17:30
janmodell
K tématu RTH ano/ne: RTH není zbytečnost, nebo přepych - RTH je nutnost !!! ověřeno mnohokrát ve vlastí praxi.
26. července 2014 v 23:37
Chipke
To Dalibor : Parafráze s rychlou jízdou autem na toto sedí na 100%. Ale samozřejmě vše do doby, než se něco stane.....
26. července 2014 v 20:19
Dalibor
re..Chipke
Proto jsem taky psal,že jsem na vážkách RTH ano či ne. Už kvůli tomu,že jsem hračička nejspíš to časem pořídím.
Jinak si myslím,že ač to mají na UCL jinak a respektuji to...tak 99% lidem je to šumák :-) :-)
26. července 2014 v 12:23
Chipke
To Dalibor : Nepopírám že máš pravdu - v něčem. Ale dovolím si oponovat, že v letadle je RTH k ničemu. Pokud si budeš krouřit nad sebou v kilometru a zapneš RTH, tak většina systémů prostě bude kroužit, některé ale dovolí sestup na danou letovou hladinu. A potom už to ( při dobrém nastavení ) umožní bezpečně přivést model domů. Nehledě k tomu, že do RTH můžeš vysílačkou kecat, tak si postě zamáváš kniplama a většinou si upřesníš orientaci a bude zase vše ok.

No a k těm letům 10km a podobně, tam je to úplně jedno, není to na přímou viditelnost a tudíž bez povolení a papírů se takto létat nesmí, takže tam je to mimo diskuzi.

Osobně jsem spíš zastáncem RTH i pro FS, přeci jen mi přijde lepší než někde žuchnout s letadlem se vrátit ( i když neřízeně ) nad start, ale když to mají na UCL jiank, tak to prostě musíme respektovat, bohužel.
26. července 2014 v 12:17
Chipke
To Standa : Díky za osvětlení. Takže opět klasická ouředničina. Ale tak aspoň víme co tam má být uvedeno.
26. července 2014 v 10:44
Dalibor
re Chipke
Jo to beru. Já to ale vnímám tak,že když se pro něco rozhodnu,zvážím co od systému chci.
Např když bych pořizoval kopteru...tak rozhodně mi režim na oči vůbec nezajímá. Brácha má Discovery a taky jsem s ní lítal. A pořizovala se kvůli létání na brýle,né na létání okolo sebe.
Pak se stejně vždy létá na GPS režim a tam je RTH pouze k tomu aby se to vrátilo když něco v dálce podělá s řzením. U letadla to vnímám stejně.
Pokud , ale někdo preferuje řízení na oči ,tak tam jo...ztratit polohu jde už po pár desítek metrech.
Obecně se, ale RTH vedou diskuze mít či nemít hlavně kvůli tomu aby se modýlek (neboli dost velká investice-aby se to nazvalo pravým jménem) vrátila zpět k majiteli,když se Tx link 10km od tebe podělá. A to doplněk X zakazuje. Takže sice je RTH povolené, ale šalamounsky jen na velmi,velmi omezené použití.
A to se bavíme pouze o kopteře, kde je RTH použitelné právě na případ jak píšeš. U letadla je to naprostý nesmysl . Jakékoli letadýlko v rozsahu co vidím,dovedu na oči zpět..na to RTH opravdu potřeba není. Navíc díky jiné letové obálce by to ani někdy nefungovalo dobře.
Příklad...včera jsem byl trošičku ve větší výšce (na oči -né s FPV), ale velmi blízko od sebe. Co by mi bylo platné RTH,když by model začal točit nade mnou , ale v 1km výšky?
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak- xpa1/t1.0-9/10457839_937752372906577_3967343504600 656547_n.jpg

Obecně jsem u modelů letadel na vážkách jestli RTH mít,či nemít. U gumovky která má rozsah rychlostí malý, to funguje. Ale nikdo z výrobců OSD a board systémů mi nebyl schopen odpovědět, jestli jejich výrobek zvládne ukočírovat dospělý model (F3B), který má odezvu na kormidla okamžitou, rozsah rychlostí extremní (max změřenou rychlost mám 308km/h) a hlavně i akceleraci modelu. Mám pocit,že na to ještě palubní autopiloti nedozráli ..
<< na začátek | < předchozí   | ... 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem231 290
tento týden530
dnes74
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK