Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
26. července 2014 v 08:28
Standa
To Chipke:

Doplněk X specifikuje zmíněnou povinnost vedení deníku pouze takto:

5.4 Pilot musí zaznamenávat informace o letu do deníku letadla nebo rovnocenného dokumentu. Informace musí obsahovat datum letu, jméno pilota, označení letadla, místa vzletu a přistání, dobu letu a celkovou dobu letu, druh letové činnosti a potenciální události související s bezpečností letu.

Dotazem na ÚCL bylo zjištěno, že vedení deníku je požadavek stanovený doplňkem X pro všechna bezpilotní letadla včetně těch provozovaných pro rekreační účely, ale konkrétní předloha deníku není stanovena. Formát deníku tedy závisí na volbě provozovatele bezpilotního letadla. Pouze jsou definovány informace, které tam mají být pro každý let uvedeny viz již citovaná část doplňku X. Deník si mohou v souvislosti s ustanovením 5.3 doplňku X vyžádat ke kontrole například pokud dojde k nějaké události, která by se vyšetřovala apod.

5.3 Vlastník nebo provozovatel bezpilotního systému nebo pilot musí na žádost ÚCL umožnit provedení kontroly provozu a letové způsobilosti bezpilotního systému v rozsahu dle požadavku ÚCL.
25. července 2014 v 22:07
Chipke
To Standa : Jak jsi psal o tom letovém deníku, na to je někde nějaká předloha? A je to nutné ho vést i pro rekreační účely? Jde mi spíš o to, jak to má vypadat protože v podstatě si většina z nás něco podobného stejně už vede.
25. července 2014 v 22:05
Chipke
To Dalibor : No ono RTH není úplně k ničemu. Představ si třeba situaci, že si s copterem lítáš na oči, budeš trochu "kravit" a náhle se prostě zakoukáš a ztratíš přehled o tom, jak je copter natočenej vůči tobě ( smozřejmě se to dá vyřešit režimem SuperSimple ). Ale pokud SuperSimple není, tak prostě sepneš RTH a copter se vydá směrem k tobě. Celou dobu na něj vidíš a podle nastavení jak se má vracet copter ( předkem k tobě, od tebe, v nějaké poloze atd... ) se zorientuješ a zase převezmeš řízení.
25. července 2014 v 21:55
Dalibor
Dík..chápu:-)
V životě by mi nenapadlo,že někdo bude RTH využívat na vzdálenost 200m,neb ten lítající patvar (koptera) není dál vidět kam a jak letí. A nebo,že se na tuto vzdálenost tak zhorší povětrnostní podmínky ,že nebude schopen řídit :-) :-) :-)
Možná v Alpách,tam se dokáže za 3 minuty zjevit mrak.
25. července 2014 v 21:36
Standa
Re Dalibor část první:

Špatně jsi to pochopil.

RTH tímto způsobem tj. mimo režim FS v přímém dohledu někdo může použít třeba jen pro zábavu, aby se kupříkladu někomu převedl jak to pěkně letí skoro samo nebo když se třeba náhle změní povětrnostní podmínky a bude mít problém se vrátit ručně i když multikoptéru bude mít v dohledu tj. nepůjde sice o ztrátu spojení a FS nebude aktivováno, ale přesto bude za daných okolností pro někoho vhodné vyvolat aktivaci RTH ručně s tím, že následný RTH let bude pod dohledem pilota.

V takových případech může pilot přepnout ručním povelem na RTH a multikoptéra se mu pod jeho dohledem bude vracet. Během toho návratu má sice pilot možnost kdykoli to přepnout na ruku přesně podle předpisů, ale za daných okolností pokud není v dohledu třeba záchranný vrtulník apod. je pro něj vhodnější nechat doletět multikoptéru k sobě na RTH pod dohledem.

Pokud by se však najednou začal k místu kde se nachází ve vzduchu multikoptéra přibližovat třeba záchranný vrtulník apod. no tak to může pilot kdykoliv převzít na ruku a přistát a nebo ručně vyvolat povel k automatickému přistání což zakázáno není.

Právě z důvodů možné kolize s jiným letícím objektem při letu po trase je tedy RTH povoleno jen v dohledu pilota, aby mohl pilot v případě rizika třeba když se začne k modelu něco blížit přerušit RTH let a vydat povel k přistání.
25. července 2014 v 18:58
Dalibor
re..Standa
Vysvětli mi to..asi to nechápu. K čemu RTH když stejně musíš být schopen převzít řízení. Tzn proč používat RTH když na to celou dobu vidím? RTH je právě pro to,když letíš mimo vid..tzn někdo 300m,někdo 1km..dál asi nevidí model nikdo.
Takže bu´d je to šalamounsky napsané,protože se to použití RTH vlastně vylučuje s jeho funkcionalitou. Což je vrátit model na místo startu,když se podělá spojení řízení, nebo i třeba videolink.
Takže..já to pochopil tak,že sice je to povolené, ale k ničemu,protože to popírá jeho funkci.
25. července 2014 v 12:12
Standa
To Chipke:

Ono to s tím RTH bude zhruba jak popisuješ. RTH je v podstatě obdoba letu podle waypointů. Pokud takový let probíhá pod dozorem pilota s tím, že pilot má kdykoli v průběhu letu možnost přepnout zpět na ruční řízení pak je vše v pořádku. Pokud však RTH let probíhá v režimu RTH FS tedy při ztrátě spojení poruše přijímače apod. pak pilot nemá možnost převzít kdykoli řízení a tudíž je to v takovém případě už plně autonomní let bez možnosti zásahu pilota do řízení, který v ČR a zřejmě i v dalších zemích není povolen.
25. července 2014 v 11:54
Standa
Kousek na konci se usekl. Takže níže do dokončuji.

Takže pokud je na palubě funkční RTH a dokonce i zařízení pro let podle Waypointů s využitím GPS je to sice bezpilotní letadlo a nikoli model, ale pokud je to do 20 kg vzletové hmotnosti a je to používáno k rekreačnímu nebo sportovnímu létání je to zcela legální bez nutnosti evidence pilota či bezpilotního letadla i bez nutnosti mít individuální povolení k létání (pozn. postačuje generální povolení jehož funkci plní Doplněk X, který je v takovém případě závazným), a to za předpokladu, že let bude realizován v dohledu pilota a systém bude umožňovat zásah pilota do řízení letu.

Dle ustanovení 5.4 doplňku X je zde navíc povinnost vést si letový denník, do kterého se zapisují informace o jednotlivých realizovaných letech tj. datum a čas letu, jméno pilota, označení letadla, místo vzletu a přistání, celková doba letu, druh letové činnosti a potenciální události související s bezpečností letu. Nic víc v současnosti už není nutné.
24. července 2014 v 21:27
Chipke
Bzukyne, pokud bych si měl tipnout, tak to bude stejné jako u nás. Tedy nepovolené ( jako FS ). A předpokládám, že RTH s možností zásahu do řízení ( tedy ne jako FS ) bude povolené, protože to neletí samo a neřízeně. Samozřejmě vše na přímou viditelnost.
24. července 2014 v 20:43
bzukyn
máte někdo tuchu ,jak je legální RTH v Německu a ve Švýcarech?
21. července 2014 v 12:12
Vozka
Na tomhle článku je dost pravdy:
http://time.com/2966246/drone-pilots-arrest-fine-l aw/
Velká část lidí co létají FPV nelétá pro potěšení z létání, ale aby měli co dát na youtube a přiznejme si, že dlouhé lety vysoko a blízko sebe nejsou zajímavé, zajímavé jsou nízké průlety a adrenalin... ale tam už je to zase o průser... a to je to čemu se letecké úřady snaží bránit... i když někdy dost blbě...
14. července 2014 v 15:36
Vozka
@Dalibor: to vypadá jak kdybys měl rozhozené o kousek synchoro a každý barevný kanál se ti posílal v malinko jinym čase... u normálního obrazu to není vidět, ale u toho rychlého pohyby vrtule se to takle rozjede...
To je husty... Co to mas za kameru?
14. července 2014 v 14:56
Strasidlo
Neobjednavali jste někdo v posledni době něco u Range video?Mám problém s určením dopravy,asi mají chybu na webu...
14. července 2014 v 12:22
Chipke
Tak takhle barevnou vrtuli jsem ještě na ničem neviděl, tak nemohu soudit. Zatím vždycky byla vrtule jen různě černý pruhy v obraze.
12. července 2014 v 18:07
Chipke
Bukyne, já se chystím na úpravu desky podle propozic a jak jsem viděl screeny tak to bude ukazovat přesě to co potřebuju a to bude bomba. Akorít ještě musím zjistit, jestli musím použít jejich firmware ( starší ), nebo lze nakonfigurovat i do stávající aktuální verze. Ale i tak, pokud by to fungovalo na 3.0.1 firmwaru bylo by to ok. I když už se chystá 3.2 firmware.
11. července 2014 v 23:55
bzukyn
@Chipke
propojovocí kabel podle odkazu jsem udělal..tím jsem zatím skončil.
11. července 2014 v 23:50
bzukyn
tohle je přímo zapojený odposlech co jde do hott přijímače z hott sensorů do OSD na Y kabelu. bez APM
11. července 2014 v 20:35
bzukyn
jsem potěšen,mavlink OSD se zdá funguje na graupneří telemetrii.
9. července 2014 v 20:07
bzukyn
v mision planeru je ATT ardutracker nebo maestro
9. července 2014 v 16:37
Chipke
Vozko, to ATT řeší i Kolůin, tak potom dáme hlavy dohromady a určitě z toho vyleze něco dobrýho pro Ardupilota. Minimálně jak mám tu telemetrii, tak to ukazuje aspoň něco a tak k tomu dobastlit to otáčení a bylo by to dokonalý.

A nepochybuju o tom, že se to podaří.
<< na začátek | < předchozí   | ... 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 235
tento týden326
dnes116
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK