Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
4. prosince 2012 v 19:40
Milan
Souhlasím
4. prosince 2012 v 12:16
Strašidlo
S upraveným Graupner MC22s jsem létal na 40 mHz do 3 km a nikdy mě to nespadlo,určitě bych volil na FPV raději než 2,4 Mhz..Video na 5,8 nebrat,je to akorát past na hloupý kaštany,neznám nikoho kdo by s tím létal bezpečně do 10 km.
2. prosince 2012 v 16:22
Chipke
Průkaz radiotelegrafisty nestačí, ale jak píše Milan, na tohle kašli, protože to není nic, co bytě mělo trápit. Nás to netrápí. Jedinýho koho to trápí jsou OKčka.
2. prosince 2012 v 15:26
Milan
Novys...

Vůbec neřeš nějakou licenci atd... spíš se soustřeď na jiné věci než na tuto dosti velkou hloupost.
2. prosince 2012 v 13:08
Novys
Stačí všeobecný průkaz radiotelegrafisty? Já totiž létám ještě v aeroklubu s větroni tak mám tuto licenci. . Jinak tedy nejdříve musím zjistit zda se bude rušit nebo nebude a pak tedy můžu řešit nějaký ten FPV set.
2. prosince 2012 v 12:21
Chipke
Novys, dobře že jsi specifikoval co požaduješ a také jak to zařídit finančně. No máš pravdu, že vybavení FPV nepatří k nejlevnějším, ale na druhou stranu se dají koupit i levné komponenty. Ale v prvním případě bych ( být tebou ) pořešil výběr systému pro přenos videosignálu. Pokud uvažuješ nad tím, že jednou pořídíš něco na 2.4 GHz, tak máš na výběr 1.3 GHz a nebo 5.8 GHz. Nemohu nezmínit to, že ( jak tady OKčka buzerovali ) vysílání na 1.3 GHz vyžaduje licenci. Pokud to vemu do detailu, tak s výkonem nad 25 mW by měl mít člověk licenci na všechna pásma, takže toto bych bral jako vyřešenou otázku. Proto se rozhodni pro videopřenos libovolně, krom 2.4 GHz ( protože by se ti to navzájem rušili 2.4 GHz video a 2.4 GHz ovládání modelu ).

Další věcí je kameru, to máš pořešeno, GoPročko je super a dá se využít i na koukání přímo skrz kameru při nahrávání.

No a nyní to co dělá FPV super je zobrazení OSD, tedy do videa vkládané informace o výšce, rychlosti, vzdálenosti, směru atd... A zde je největší prostor pro laborace a taky ( bohužel ) pro pokazení všeho.

Jestli ale chceš jít stylem pořídit základ a poté rozšiřovat, jako první pořeš vysílačku, pokud by ti to nerušilo a ovládání bylo v pohodě, potom nakup videopřenos. I s tím se dá bez OSDčka lítat, ale je to jen poloviční létání a hlavně nemáš kontrolu nad vzdáleností a tím pádem je VELKÉ nebezpečí že si vylítneš z dosahu a jelikož na palubě nebude autopilot, tak máš po letadle!!! Takže v tomto případě pouze a jen s druhým kolegou, který bude model vizuelně sledovat!!!
2. prosince 2012 v 11:32
Novys
Děkuji za takový zájem mi pomoci.. . Koukám že jsem na správném místě. Je mi 21 let a od 9 let plně ovládán RC modely a létám skoro každý den na oči. Už před delší dobou jsem slyšel o FPV létání a opravdu velice mě to zaujalo. Ta představa že člověk ze země vidí to co z modelu. Zatím jsem si jen pořídil Gopro kameru a přidělávám jí na letadla a pak si to přehrávám na televizi. Moje představa o tom jak by můj model měl vypadat je celkem neurčitá, protože jsem se nikdy nesetkal se člověkem který by s tím měl zkušenosti a ani nic na živo neviděl .. . Ale přesto mám pár představ. Musím ale postupovat podle peněz, takže bych spíše chtěl začínat nějakou hlavní sestavou a jí pak vylepčovat. Samozřejmně že by bylo skvělé kdyby dosah byl co nejdelší, ale je mi jasné že to bude opravdu nákladné a složité(a také musí vydržet baterie na takovou vzdálenost), dosah do těch 4 km ale myslím že je opravdu dostačující. Od FPV očekávám že přijedu někam autem, rozložim stativ s anténou a prostě relaxačně si udělám výlet třeba na protější kopec. S tím že hlavním cílem budou sestříhaná letecká videa. Takže, dnes se jedu podívat na tricopter který bych chtěl k tomuto účelu použít, když ho vezmu. Tak nejprve asi budu muset vyřešit na co přejít či nepřejít. Má otázka tedy je, když se nebude tricopter rušit na 35Mhz, zda si mohu pořídit nějaký FPV set anižbych později při možném přejití na pásmo například 2,4 HoTT. Nemusel vše vyměnit. Celé by to bylo jednoduché kdybych měl pár desítek tisíc a vše si jen koupil. Bohužel jak jsem již napsal minule, jsem ještě chudým studentem.
2. prosince 2012 v 08:30
Rosťa
Zdravím Vás pánové,
vyjádřil bych nesouhlas, že video na 5,8Ghz je ... Sám ho používám, s kruhovou polarizací a
směrovou anténou na příjmu a dosah je cca 10-12km při 600mW. Model řídími na 2,4GHz a dosah jsem nemohl změřit, protože mi vypadne dřív obraz..
1. prosince 2012 v 15:42
Milan
Ahoj Novys...

Chipke má pravdu a plně souhlasím... 35 ti dá pouze na 1km... Dá se stím lítat...já takto lítal 2 roky... Hlavně to chce OSD-GPS aby jsi věděl,kde si a neztratil jsi se ve vzduchu... bez toho je nesmysl létat!!! A jako letadlo bych ti doporučil Easy Glidera-je moc hodný a poslušný... Video bych doporučil na 2,4 a nebo na 1,3 GHz cca 500mw - 1w na pásmo 5,8 zapomeň,to je nejvěčí sračka kterou by sis mohl koupit!!! Pokud chceš zavolej a pokecáme... číslo máš v kontaktech
1. prosince 2012 v 12:25
Chipke
to Novys : No sice pásmo 35 MHz je už zastaralé, tak ale nevidím mdůvod, proč by ti to v tricopteru mělo rušit. Pokud to bude něco rušit, je to spíš instalací v tricopterovi než přenosem na 35 MHz. Teda pokud v okolí nemáš nějaký zdroj rušení na 35 MHz. No ale trochu mě zaráží, že píšeš o letech na větší vzdálenost, ale nepíšeš čím chceš letadlo ovládat. Pokud myslíš tou vysílačkou na 35 MHz tak bude velká vzdálenost okolo 1km, dál ti nedá dosah. Řešení samozřejmě je. Pokud by ti stačil dosah okolo 4km, můžeš jít do přenosu Graupner HoTT ( 2.4 GHz ), nebo pokud chceš ještě dál, pak jedině UHF modul na 433 MHz. Takhle na dálku radit je ale težké, spíš nejprve specifikuj co od FPV očekáváš, co požaduješ a v neposlední řadě také napiš, jestli vůbec umíš lítat klasicky, na oči. Bohužel to není trapný dotaz, už jsem se setkal s lima, kteří neuměli lítat klasicky achtěli lítat FPV a tvrdili mi, že přece FPV je úplně v pohoě, že přece všechno vidí na obrazovce a že vidí, co to letadlo dělá - omyl. Takže kdyžtak se tady trochu rozepiš, specifikuj co potřebuješ a my ti tady nastínéme, co jde a co nejde udělat a taky kolik tě to bude stát ( přibližně )
1. prosince 2012 v 10:20
Novys
Děkuji za tak rozsáhlou odpověď. Já ted bohužel budu muset řešit jinou věc a od té se bude odvíjuet teprve frekvence toho FPV setu. Protože mám ještě po staru vysílač Graupnera MC-19 na 35Mhz a zítra si jdu pořídit od známého tricopter. A říkali mi že je nejspíš možný, že se to bude rušit a že si budu muset pořídit VF modul na 2,4Ghz. Tak se modlím abych nic takového nemusel děla a aby to nerušilo. V tom případě by byla volba na ten nejspíše 2.4Ghz set. Pak je tady ještě jedna otázka. Asi teda opravdu předběžná, ale mám Gopro 2 a nevím jestli jít cestou přenosu videa z této kamerky a nebo raději nějakou obyč CCD kameru jako dávaji do setu třeba v Hobbykingu. A pravda je, že ze začátku to určitě bude chtít něco slabšího a hlavně za rozumný peníz. Jsem totiž ještě student.. Děkuji Ti Velice moc za odpověď..
1. prosince 2012 v 00:34
Novys
Zdravím, chtěl bych se Vás zeptat jaký FPV set je nejlepší zvolit pro létání na nějaké delší vzdálenosti...? chtěl bych pomalu začít, už to mám naplánované ale nevím zda zvolit 2,4Ghz nebo 5,8Ghz.. a o jakém výkonu a hlavně jaké antény jsou nejlepší:) Určitě máte nějaké zkušenosti.. Tak děkuji za odpověď.
30. listopadu 2012 v 14:22
Milan
Ano Honzo,já to servo naprogramuji
29. listopadu 2012 v 17:46
Honza
chci to HS 5245 MG
29. listopadu 2012 v 17:46
Honza
tak to ne a dotaz Ty to servo naprogramuješ?
26. listopadu 2012 v 19:31
Milan
Přesně.... servo se musí naprogramovat na 180 stupňů... Jako můžeš si tam dát jaký chceš servo,ale jak pasal chipke,stojí to za prd... kmitá... jestli chceš,můžu ti to poslat bez serva a servo si tam dej jaký chceš...
26. listopadu 2012 v 19:14
Chipke
Honzo, jelikož to je digitální servo, dá se v něm naprogramovat hodně věcí, a to jak středový bod, tak dorazy, výchylky přesně podle přání, tuším jěště nějaké i rychlosti přeběhu z polohy do polohy a tak. Jo, stojí to servo litr, ale oproti analogům se vyplatí. Sám jsem se snažil jít cestou "kolenovrtství" a chtěl jsem na servech šetřit a když jsem to vyzkoušel s obyčejným servem za 300, tak to stálo za prd, nedrželo pozici, mírně kmitalo okolo středu. Prostě na nějaký ovládání letadla se to tam ztratí, ale na kameru, kde na obrazu uvidíš všechno, to ne. A ceny u Pecky jsou internetový, když půjdeš klasicky do krámu, bude servo za litra.
26. listopadu 2012 v 17:26
Honza
a to musíš na něm programovat výchylky aby to vůbec chodilo? jestli jo tak to servo nechci? nebo ho musíš nastavit Ty? jinak to servo stojí litr?
21. listopadu 2012 v 20:48
Milan
Honzo... doporučuji tam dát servo HS - 5245 MG !!! To bych ti poslal samozřejmě už stím... Jinak ho nemám na skladě,tak že ho nechám vyfrézovat a dám ti vědět jo?Cena není ještě stanovena ale bude maximálně 2500,- To jemůj hrubej nástřel... ale cena bude určo levnější...
21. listopadu 2012 v 16:34
Honza
dej vědět co bude stát?
<< na začátek | < předchozí   | ... 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 433
tento týden58
dnes58
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK