Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
22. srpna 2012 v 18:36
OK1MJO
Pokracovani 6:
Zajisti to zaznam signalu (online analyza vyhodnoti, ze je to video a ukaze video na obrazovca a tez to rovnou uklada do PVR serveru, takze je videt i tvar uzivatele a Agata na vnitru z oblicejoveho algoritmu prida jmeno/adresu atd..), dalsi veci co to vyhodnocuje a zaznamenava je charakteristika signalu, obalka signalu (kazdy vysilac ma unikatni obrysovou radiovou obalku signalu dle toho jak se ve fabrice podarilo naletovat cin na civky), druh vysilani, zhruba vykon, sirka pasma, zdvih, krajni-stredovej kmitocet, kde je vysilac s presnosti na 15m a v jake vysce s presnosti 30m, mnoho veci zalezi na pouzitem pasmu, vykonu, slozitosti modulace atd..
Verte, ze kdyz by jste zavysilali nacerno (jako ostatne 95% tohoto vysilani... presto se za "radioznalce" snazim lidem domluvit-poradit, aby kolizi bylo co nejmene, jako ma rada ohledne pasma obrazu na 2400-2484MHz a pasma ovladani modelu 35MHz, ovladani na 2.4GHz je dost risk, radiovlna se chova chaoticky s mzikovejma zmenama kmitoctu, ktere prijimac v letadle nemusi zvladnout a to staci, aby okolo projelo auto nebo, aby se letadlo dostalo za strom = tedy kdyz se model dostane mimo optickou viditelnost mezi antenou vysilace a prijimace...mezi uzivatelem a modelem, osobne si myslim, ze pasmo 2.4GHz pro ovladani je modni zalezitost a neni to bezpecne z hlediska radioprovozu, nesel bych na zavody leteckych modelu, ktere jedou na 2.4GHz (pasmo vlnove delky 13cm) a riskovat zabiti padem modelu do hlavy divaka ; pasmo 35MHz je vlastne z charakteristik chovani EMC signalu to nejlepsi pro letecke modely), tak ASMKS nasnima radiovou nosnou za par mikrosekund a analyzu ma hotovou do 2-5ms (pri analogovem signalu, ostatne dodavatel TechniServ zarucuje 5ms u jakehokoliv analog signalu) a pote se to ulozi do servrovny. Do tech 5ms znamena i pozici, toto vse se pouzije i zpetne pro porovnavani signalu, ktere byli v prubehu casu i let zachyceny.
Tudiz za 5ms system vi vse a kdyz je signal v kriticke casti spektr
22. srpna 2012 v 18:34
OK1MJO
Pokracovani 4:
Podobne bezohledne jako tento clovek se zachovalo vedeni site rozhlasovych stanic Evropa2 v roce 1994, kdyz si nacerno zesililo signal svych rozhlasovych vysilacu, aby meli vetsi pokryti = vyssi zisk z reklam a malem to stalo stovky lidskych zivotu. Prestoze maji v licenci v pasmu FM v oblasti kmitoctu 107MHz povolen vykon 500W vyzarenejch ERP (tedy 100W PA vykon zesilovace + stredne ziskova vsesmerova vertikalni kolinearni antena = cca 500W erp), tak si zakoupili a zapojili 5000W silne zesilovace a navic upravili modulaci v modulatoru tak, ze presahovali nosnej zdvih a parazitni kmitocty natolik, ze to zarusilo navigacni priblizovaci-pristavaci majak letiste Ruzyne a Ostrava-Mosnov natolik, ze se pilotum zobrazovala informace o tom, ze prave narazili do asfaltu zacatku letistni drahy a jsou mrtvi.
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2011/0005_ 2Ao__110_20120607032117_prevedeno.pdf
http://blog.digizone.cz/jakub-melin/prichazi-revol uce-v-rozhlasovem-fm-pasmu/
http://pira.cz/monitor/

Nastesti v tomto pripade maji jeste jeden system na jinem kmitoctu, presto meli pot az v nohach a tak piloti, kteri pristavali na obou letistich honem informali RLP a to se spojilo s CTU na okamzitem premereni kmitoctu a zamereni ..... trvalo to 4 hodiny a rozhlasova stanice musel okamzite vypnout tyto vysilace a ze strany RLP byli obvineni z "teroristickeho cinu", ze chteli umyslne zabit hromadne mnoho lidi, protoze doslo umyslne k rušení letecké radionavigační služby.
Jelikoz z profesniho hlediska musim znat licencovane i nelicencovane radiove systemy, tak i jako licencovany HAM rad pomuzu radama s resenim problematiky FPV. Beznej modelar nezna, koho zarusuje a co to kde dela stejne jako muj kamarad soused v panelaku...lodni modelar, ktery si v prodejne jen zakoupil vse potrebne...vysilacku, krystaly, prijimac, servo, anteny, kabelaz a AKU. Velmi se divil, ze svuj lodni model ovlada na kmitoctu leteckych modelaru. Kdyz by v tu chvili nekdo l
22. srpna 2012 v 18:32
OK1MJO
Pokracovani 3:
Rozumej, ja jsem zadnou valku nevyvolal a vzdy se snazim veci vyresit klidnym zpusobem, ale tito vetsinou veci neznali lide by meli pochopit, ze slusni lidi s vedomostma se dokazi branit.

Nebo jinej priklad cloveka jako ty, ktery si prave koupit terenni 3t cerne SUV a jede na dalnici 200km/h cikcak extremne nebezpecne a nekde dokocne vjede do protismeru, prestoze tenhle clovek nema licenci jmenem ridicak a je mu je to jedno, prece si za drahe penize koupil super vozidlo a to nejezdi na ridicak, ale na benzin. Takze prece muze na dalnici zabijet lidi tim, ze do nich z boku narazi a vyhodi je ze silnice do pole. Tomu cloveku je uplne jedno, ze prave zabil licencovanou ridicku (majici ridicak) i s jejim ditetem, podle tohoto cloveka nemela na silnici co delat, kdyz nema silnej bezpecnej vuz typu SUV a pokud mozno opancerovanej.
Tomu cloveku je vse jedno, tyden predtim si zapl televizni FPV PAL vysilac na nejvyhodnejsim kmitoctu 1092MHz s 5W PA zesilovacem-linearem a nadherne mu cistej obraz chodil az na 30km bez vypadku. Pravda, ani si nevsiml, ze Boeing B737 se 130 lidma na palube vracejicich se s detma z dovolene z Egypta v Sharm-El-Shaikhu presne ve stejnou dobu kdy si letal se zapnutym FPV, narazil-havaroval 1km pred zacatkem pristavaci drahy v K.Varech a tim zabil 130 lidi a znici zarizeni za miliony jen proto, protoze zarusil navigacni-pristavaci radar na kmitoctu 1086MHz, ktery pilotum a pristavacimu palubnimu pocitaci ukazuje spravny uhel sklonu letadla pro bezpecne pristani ktere je obvikle 18-22st a pri vypisu z cerne skrinky po havarii se zjistilo, ze signal narusoval obrazovej signal z cizi parazitni nelegalni vysilacky a na zaklade toho pristavaci CPU vyhodnotil jako spravnej uhel 30-35st, cili letadlo se nasmerovalo cumakem k zemi pred prahem pristavaci drahy.
Podobne bezohledne jako tento clovek se zachovalo vedeni site rozhlasovych stanic Evropa2 v roce 1994, kdyz si nacerno zesililo signal svych rozhlasovych vysilacu, aby me
19. srpna 2012 v 19:34
Honza
to Milan
je to přesně jak říkáš nemám co dodat
18. srpna 2012 v 10:39
Chipke
Chlapci, tak jsem včera zalítával Cularise FPV a teda měl jsem asi hodně štestí. OSDčko mi ukazovalo nesmyslnou vejšku ( asi o 140m více než skutečnost ) a tak jsem nakonec přistál cca 800m od sebe. Teda já jsem nepřistál, přistálo samo letadlo. Já ho neřídil, řídil autopilot. Škoda jen, že vejška kecala, jinak by se mi letadlo vrátilo na místo startu. To jsem potom vyzkoušel při druhém letu. Ale nejdůležitější bylo, že jsem si všechno nahrával do notebooka a tak jsem podle toho byl schopen letadlo najít.
17. srpna 2012 v 13:08
Milan
Prostě a jednoduše... nikdy jsem neslyšel jedinej problém co se týče že by jsme někoho rušili a už vůbec né OK atd... Tudíš mě z toho plyna jedna podstatná věc.. prostě těmhle lidem sere to,né že je rušíme,protože je nerušíme v žádném případě... ale je sere prostě to,že oni nato museli dělaz tkoušky atd... a mi ne... nic jiného v tom není a ani nebude... tak žeee.... běžte si stěma svejma tabulkama doprdele,stejně vás tady nikdo nežere... používat to stejně budeme a nic stím nezměníte vy šulíni... kluidně nás napráskejte na co chcete ale mi vás stejně budeme mít těžce v prde... Tak pokud máte něco k modelařině tak klído,ale pokud porád chcete vysírat přiblblejma píčovinama,tak to budu mazat a klidně si myslete co chcete!!!! Mě a všem ostatní to je úplně fuk...
16. srpna 2012 v 16:46
Chipke
Koukal jsem jak do Kmitočtové tabulky tak do Plánu přidělení kmitočtů a nemohu si pomoci, ale pod pojmem Amatérské využití si představuju sebe s FPVčkem. Nebo si to vykládám blbě? Konkrétně u frekvence od 1240 do 1300 MHz. Ale i u dalších, u 2.4, 5.8 taky. Může mi to někdo osvětlit, jestli jsem si to vysvětlil blbě?
16. srpna 2012 v 14:56
Chipke
Jasne, proto mame taky zarizeni treba ze Spanelska, na Chinu kasleme, prilis nekvalitni.
16. srpna 2012 v 12:58
Chipke
To OK1MJO : Díky za info. Co se týče ovládání modelů, tak jedeme většinou se soupravama 2.4 GHz, takže to by mělo bejt v pohodě. Tam se spíš obávám různých WiFi sítí a podobných prasáren ve vzduchu. A když už jsme u těch wifi, s nima nemáte problémy? Přeci jen těch je podstatně víc než FPV modelářů a tam bych spíše očekával nějaké problémy. Přeci jen dají se flashnout softy, které taví wifinu hoooodně nad limit.
13. srpna 2012 v 14:18
Chipke
Podle toho jaka, u Graupnera Hott to je od 2.4 do 2.484 tusim. Ale podobne to bude asi vsude.
13. srpna 2012 v 12:46
Jožin
Ahoj, neví někdo v jakém rozsahu frekvencí vysílá 2.4 GHz vysílačka, nikde jsem se to nedozvěděl, jen mě to zajímá. dik
12. srpna 2012 v 21:50
Milan
Já nespím... Já bdím....
12. srpna 2012 v 14:03
Chipke
ha ha ha to tak, spíš
12. srpna 2012 v 09:50
Milan
9. srpna 2012 v 19:44
Chipke
No tlačná vrtule. Ale ta vysílačka s displejem je zajímavý řešení.
9. srpna 2012 v 19:30
Chipke
No doufám že ano. Jelikož jsem měl FPV vybavení v Elipsoidovi, který má ještě menší trup než Cularis a když byl Milan schopnej všechno našlapat i do EasyGlidera, tak z toho bych strach neměl. Nejprve ale musím důkladně rozmyslet, kam co přijde a taky to doladit podle těžiště, abych nemusel nějak trapně dovažovat olovem, ale třeba jen šoupnout baterkou.
9. srpna 2012 v 19:07
Honza
tak tě na srazu uvidím s Cularisem? a nemám málo místa uvnitř?
9. srpna 2012 v 18:32
Chipke
No tak jsem dneska pořídil Cularise, tak zase bude s čím lítat, až ho teda postavím.
7. srpna 2012 v 20:39
Chipke
Honzo budeš se divit, ale Easystara jsem neměl a začínal jsem na EasyGlideru. Máš pravdu, mnoho lidí na ES začíná, ale mě se koncepce tlačného pohonu nelíbila nikdy a na tom se nic nemění. A nebudu na tom nic měnit jen proto, že potřebuju letadlo. Prostě se mi víc líbí klasika. A nehledě k tomu, viděl jsem jak krásně lítá Milanovi Arcus. Sice se do Arcusu nenašlapou dvoje pohoný baterky, ale stejně zatím lítám jen "okolo" hlavy a LRS zatím neplánuju, tak nepotřebuju tak extra dobrej pohon.
7. srpna 2012 v 19:31
chocho - Václav
Honzo dík za manuál ale v angličnině mam i knížku
<< na začátek | < předchozí   | ... 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 476
tento týden101
dnes18
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK