Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
31. srpna 2012 v 17:14
Milan
OK1MJO

Tohle mi příde na hlavu... stímhle tady neuspěješ... ale už dost nesmyslného psaní... pokud tě zajímá modelařina,radi tě tady přivítáme s otevřenou náručí a budeme rádi,když se snáma podělíš o zkušenostech,návrhama a různejma projektama... ale tohle sem už nepiš licenci nelicenci atd... Souhlas?Už mě to unavuje a nebaví mě otom porád psát...
31. srpna 2012 v 17:10
Milan
To chipke....

To je právě ono... já bez licence vysílám s mw mikoho neruším a to je špatně pro OKčka... protože oni se rozčilujou né z toho důvodu že je rušíme atd,ale že nemáme licenci,to je jedinej důvod proč se porád montujou a strašně se rozčilujou... i když teda nevím proč... ale budiš.Tak já si licenci udělám,s mw co ted vysílame přidám waty a místo nerušení s mw bez licence je začnu rušit s watákáma s licencí a to bude v pohodě jo?A když začneš řvát že ti to zarušuji že děláš spojení s někým,tak ti řeknu smůla kluku,sral ses kvůli mw a nerušil jsem tě a ted se sereš taky protože si zrouna chceš udělat dálkové spojení a ruším tě páč mám licenci a nejedu jako dříve s mw ale už s watama... tudíš ti řeknu sorry kámo,já můžu,protože mám licenci... Souhlasím s chipkem... mě z toho plyne jedna věc... že budete řvát tak i tak,že si vždycky něco najdete a začnete buznit v něčem jiném....
31. srpna 2012 v 15:57
Chipke
Jo a mimochodem, jak píšeš o zařízeních co umí letět podle souřadnic, umí se vrátit domů na místo startu a tak, tak to naše letadla umí taky a je to vše v jednom zařízení a nemusí se tam vozit žádná fleška nebo to ovládat SMSkama. Kreslení do mapy je také standart, údaje o pozici, výšce, vzdálenosti máme přímo v obraze a pokud budeme chtít, tak můžeme čumět do notebooku a připadat si jako pilot v letadle, rptože to bude i s údajema graficky jhako v letadle, všechny budíky, kontrolky, prostě jako v opravdovým letadle. A my tam navíc máme i vzdálenost od bodu startu, to ani klasickej větroň tuším nemá. To co ty nazýváš " padl signál" je aktivace funkce FS a pro OSDčko to je povel pro RTH. ( pro lidi nemodeláře, FS = FailSafe = nouzový stav po ztrátě signálu a RTH = Return Home = návrat domů ).
31. srpna 2012 v 15:50
Chipke
No konečně se dostáme k jádru věci. Po dlouhých kecech skoro o ničem, konečně něco užitečného. A teď jedna otázka : Jaký bude rozdíl v tom, když budu mít HAM zkoušky a budu si na letišti vysílat z modelu, nikoho nebudu rušit a budu to smažit třeba 400 mW oproti stavu že nemám zkoušky HAM, nikoho neruším a vysílám stejným výkonem??? Je to opravdu takovej problém, jak tady prezentuješ?

Dále otom druhý hypotetický případ. Jsem licencovaný HAM a koupím si od kamarádů rejžáků videovysílač na 1280 MHz s výkonem 1.5W, do obrazu dostanu nějak volačku OKXXXX. A takto si budu lítat a někdo si přijde stěžovat, že ho ruším. V tu chvíli mu tedy mám odpověďět, aby zalezl do díry, že já jsem HAM a můžu???

Vždyť snad když nikomu nebudu škodit, je jedno jestli jsem HAM nebo neHAM. A naopak když jako HAM někoho budu rušit, tak co s tím, to jako můžu jen z toho titulu, že používám Amatérskou frekvenci a mám na to papír???

No a na závěr, když bych si ve svém okolí sehnal licencovaného HAMa, tak s ním můžu lítat legálně FPVčko na "jeho" volačku? Není to zase a jen 100% vojebání předpisů, tak jako ty jsi psal, že jsi kamarádovi pod dohledem propůjčil volačku.
31. srpna 2012 v 11:03
OK1MJO
Jeste k tomu APRS trackeru v modelu letadla co bylo 11km od nas (vcetne ziveho videa z te dalky), kde diky APRS jsme vedeli kde letadlo je/v jake vysce/jakym smerem leti/jaka je rychlost/kde presne je. Do systemu prijimace jsem kolegovi naprogramoval Atmela s USB portem, kam si zasunuje svou USB flash pamet, kde ma v csv ascii.txt souboru predprogramovano z domova kam a jak ma model sam letet podle toho "itinerare". Atmel i/o jsem mu napojil na prijimaci serva. Kdyz padl signal na 35MHz pod urcitou hranici, ma Atmel prevzit rizeni dle GPS/APRS a preletet k mistu, kde vzletl (da se naprogramovat i jinej profil letu), navic ten tracker ma i prijimac, takze pres notebooka pripojeneho do meho Kenwooda TH-D7 jsme mohli model dalkove poloautomaticky ovladat vcetne pristani. V kazde "APRS SMS" je az 72 pozic ASCII znaku pro prikazy za minutu odeslem asi 20 zprav a v nich je uprava programu letu. Zas tak slozite to neni, najdete to na APRS strankach venovanych trackerum a pouziti v dalkovem modelu. Ovladani je podobne jako ovladani Curiosity na Marsu.
31. srpna 2012 v 09:56
OK1MJO
Pro vysvetleni, dalkove ovladani modelu, stejne jako kazde dalkove ovladani v pasmu 2.4GHz spada do kategorie všeobecné oprávnění č. VO-R/10/04.2012-7
k využívání rádiových kmitočtů a k provozování zařízení krátkého dosahu. Proc, to je jasne napsano ve vysvetlivkach v tom PDF...za jakych podminek spada dane zarizeni pod jakou vyhlasku.
Ovladani modelu nespada pod : všeobecné oprávnění č. VO-R/12/09.2010-12 k využívání rádiových kmitočtů a k provozování zařízení pro širokopásmový přenos dat v pásmech 2,4 GHz až 66 GHz http://www.ctu.cz/cs/download/oop/rok_2010/vo-r_12 -09_2010-12.pdf . Kde navic tech 100mW e.i.r.p. je platno jen jako vyzareny vykon a to navic omezeny podminkou vykonove hustoty Clanek2/tabulka b/bod a ... Maximální spektrální
hustota e.i.r.p. : 100 mW/100 kHz u "uzkopasmovych" (typicky 1000kHz) FHSS (to ma nejblize k modulaci z modelarskeho vysilace na 2.4GHz) a prave tato hustota v praxi znamena, ze z 100mW vyzarenych je treba vykon snizit na asi 60mW vyzarenych coz typicky u WiFi typu Alvarion-BreezeNet znamena realny vykon cca 0.1-0.12mW PA. Zbytek lehce dozene ziskova antena co WiFisti pouzivaji a proto CTU vybira dost pokut, protoze internetaci neuvedomujou, ze omezeni 100mW nebo 100mW PA a navic druha paralelni podminka o hustote vykonu jim to zkrouhne z 100mW na 60mW. Pokuty pri poruseni RLAN vyhlasky jsou drazsi, zacinaj na 40kKc pro fyzickou osobu.
31. srpna 2012 v 09:46
OK1MJO
"a to že popisoval že někdo letěl na jeho volačku 30km je podle mě také porušení pravidel ohledně výkonu na 35"
Vyhlaska mi povoluje "propujcit" volacku pod dohledem. Zrejme si necetl zakon 127/2005.

2. výkon vysílače na modely můžeš mít maximálně 90mw... to je maximální výkon s čím ty můžeš ovládat medel letadla
Vyhlaska jasne rika, povoleneje vykon pro "no-RLAN" je 25mW e.i.r.p. a toto neni RLAN.
http://www.ctu.cz/cs/download/oop/rok_2012/vo-r_10 -04_2012-07.pdf
Clanek 2/b "...v oblastech dálkového ovládání..." ,
Clanek 3/tabulka 2/bod h v teto tabulce "...h 2400–2483,5 MHz 25 mW e.i.r.p. ..." .
Nez zacnes lhat, tak by sis mel znat za jakych podminek muzes vysilacku k letadlu pouzivat.
A pozor e.i.r.p. = vyzareny vykon, tedy ne vykon PA na konci zesilovace. Coz znamena v praxi cca 5-7mW PA vykon do antena za zesilovacem ve vysilaci a efektivni zisk anteny je cca 2-3dBi...coz dela prevedeno asi 10-12"mW" vykonu navic (plati poucka, nejlepsi zesilovac je antena).
25. srpna 2012 v 19:54
Milan
Kluci... tato debata je uplně o ničem,páč tento náš OKáček neví vůbec,ale vůbec očem je řeč... a to že popisoval že někdo letěl na jeho volačku 30km je podle mě také porušení pravidel ohledně výkonu na 35... tudíš si tady jen honíš brko u klávesnice... protiřečíš si a sám porušuješ pravidla... 1. můžeš lítat jen na dosah vyditelnosti modelu letadla... 2. výkon vysílače na modely můžeš mít maximálně 90mw... to je maximální výkon s čím ty můžeš ovládat medel letadla... a je jedno,jestli jsi OK-blb nebo OK-vocas... celou dobu nám tady řikáš jak porušujeme pravidla,zákony a sám je také porušuješ... Takové lidi jako jsi ty ( kážu vodu a sám piju víno) nemám rád... Já ti poradím jednu věc... už si konečně šoustni,protože ti to už leze na mozek Musíš trošku uvolnit tlak v mozku víš... potom ti z toho trochu hrabe na paličku... honit si ho nestačí... najdi nějakou pořádnou mámu a místo tohodle nesmyslného breptání co tady píšeš rači na ní skoč... ale až na ní budeš,tak jí hlavně neříkej,že porošuje zákon tím že ti řiká u toho sprostý slova ( per to domě vařicí at to má velkou palici ) A za další až popustíš trocha tlaku na mozečku,možná že se ti rozvítí... hele.. klidně tyto stránky pošli jako důkaz... otiskni je,potiskni,nebo je pocákej a pak je otiskni... je mi fuk jak to uděláš a pošli je komu chceš... udej nás a nabonzuj... umě si jen debílek kterej nevidí rozdíl v tom že mi bez licence lítáme s mw a ty s licencí to smažíš takovejma peckama... tak v čem to teda je?Jen v tom,že jsi zakomplexovanej a jen ti vadí,že ty jsi nato musel dělat licenci a mi né... to je celé... Hele,můžu tě prosím o něco poprosit?Nepiš sem... akorád se tady strapnuješ... mi si tady řikáme jménem nebo přezdívkou a né jako ty OK1MJO Tady nejsi u vás ale na obyčejných stránkách o FPV... Nebo se stydíš za svoje jméno?
25. srpna 2012 v 10:28
Chipke
Pokračování :
nejsi chopen určit zpětně, jestli jsem já někoho rušil, nebo nerušil, nebo co se dělo, protože je to jen záznam, není to důkaz ničeho. A i kdyby jsi byl nějakým zázrakem si spojit nějakou rušící událost s konkrétní osobou, je to to k ničemu, protože to bys musel toho dotyčnýho chytit při "činu", nebo by se tio musel k tomu přiznat. A to asi neee. Nehledě k tomu, že by jsi musel někoho chytit jak se říká "za ruku" při konkrétním rušení, když má letadlo ve vzduchu a někoho ruší ( ne jen že poletí FPV, ale že někoho ruší ). Jinak nějaké zpětné dokazování, to je o ničem, to není žádný důkaz. Takže i kdyby někdo přijel na místo kde hodlám lítat a chtěl něco hemzovat, tak se mi klidně vysměju do ksiftu asi takto, protože nemá žádnou páku, jak mě k něčemu donutit.
25. srpna 2012 v 10:21
Chipke
To OK1MJO : Tak konečně jsem se dočkal relevantních informací o zkouškách na ČTU. Ovšem zbytek příspěvků je pouho pouhé chvástání se, co jsi "údajně" dokázal, pokořil, navrhnul, sestrojil, koho jsi usvědčil a podobně. Jak píše Strašidlo, tak je to stejné, jako být FPV letec a tady brojit proti FPV a poukazovat na to, co by se nám mohlo stát. Největší je ten gól s těma kamerama, že nám najdou SPZky a podle toho si pro nás přijdou. To je fakt velkej úlet. To abych začal chodit kanálama a na letiště se asi plazil, abych nebyl vidět.

Nejhorší je, že si ale ve svých příspěvcích odporuješ. Napíšeš, že pro Tebe není problém udělat kopii webu a zaslat na CTU, ŘLP a podobně. V dalším odstavci napíšeš, že nechceš dělat "vlny". No tak co si z toho mám vybrat??? To je stejné, jako kdybys byl šéf v práci, někdo se na pracovišťi flákal, ty ho přijdeš zjebat že na něm nezůstane nit suchá a na závěr dodáč, že by měl místo flákání pracovat. To jsou podle mýho úplně stejný "vlny".

Jinak je vidět, že opravdu o zařízeních pro modeláře víš hodně málo. píšeš tady o dasazích a podobně, o kilometrech atd, ale například moje vysílačka Graupner MX-20 HoTT má s přijímačem GR-24 dosah cca 4km, s přijímačem GR-32 cca 5 km. Jelikož nejsi znalý, je to na 2.4 GHz. Ale nejlepší je, že je to klasická modelářská souprava, od které máš možnost si sehnat na stránkách výrobce všechny papíry od EMC až po ES Prohlášení o shodě. Vše zcela v pohodě a legální. Takže nás tady nemusís přesvědčovat, který systém ovládání je lepší. Začínal jsem na 35 MHz, kvůli rušení jsem rozmlátil letadlo, od doby co mám 2.4 GHz jsem spadnul vždy na nějakou technickou závadu, nebo na začátku na chromý ruce. Žádné rušení a pdobně.

Takže abych to nějak smysluplně ukončil, klidně udělej kopii webu a zašli kam chceš, nám je to jedno, jelikož to co je tady napsáno jsou pouze kecy a nejsem si jist, že by toto mohlo sloužit jako nějaký důkaz o naší činnosti. To samé naše videa. Je to pouze video, podle kterého nejsi s
25. srpna 2012 v 08:50
Strašidlo
....nebylo by na škodu tuto neplodnou debatu ukončit,vse níže napsané si může každý najít na webu,pokud ovšem bude chtít.Vydávat se za odborníka se můžeš tímto způsobem stejně tak,jako se pedofil vydává za jedenáctiletou dívku na dětském fóru.Přijeď na náš FPV sraz a zkus přesvědčovat o nelegálnosti našeho jednání.
25. srpna 2012 v 01:44
OK1MJO
To Strasidlo:
Jsi lhar a pokrytec.
Nikde nepisu o tom, ze Vam chci zneprijemnit zabavu. Pisi to, ze by nebylo na skodu, zarizeni provozovat alespon trochu podle zakona a taky duvod proc podle zakona.
Co se tyce kolize kmitoctu a zarizeni, to se neptejte me, ale pracovnika odboru spravy kmitoctoveho spektra, ktery ma na starosti ASMKS kde a koho se kolize kmitoctu tykala.
Co se tyce vykonu, jestli jedes 25mW/500mW sice to neni dle zakona, ale z praktickeho hlediska to neni kriticka, vetsi problem je 25mW/1-5W.
Kriticke je dodrzovat alespon kmitocty, nejoptimalnejsi je pasmo, ktere jsem sem uz napsal 2400-2483MHz.

Pro me neni problem udelat copy tohoto webu a zaslat hlaseni na CTU/RLP/ s nejen mym podpisem, ale jako skupina Ceskych HAM VKVistu, stejne jako kdyz jsme nedavno postupovali se zadosti o zmenu zakona o MW pojitkach na 10GHz.

Jak jsem jiz napsal, nejsem z tech, co chteji delat "vlny", chtel jsem jen upozornit na problematiku a informovat vas co a jak. To je taky duvod, proc me prispevky jsou tak dlouhe, je to proto, protoze obor radiova technika a sireni EMC signalu neni tak jednoducha na vysvetleni na par radek. Vzhledem k tomu, ze temer vsichni jste "laici", tak jsem se Vam snazil pomoci s vhodnym kmitoctem/vykonem, dal jsem vam na dwload CZ CTU vyhlasky v .pdf a dals infa z kterych si dokazete odvodit co a jak.
25. srpna 2012 v 01:29
OK1MJO
To Chipke:
2) ... Udelat si radioamaterskou zkousku na zkusebne CTU...je to na strankach CRK..jak se stat radioamaterem, neni to slozite. Zkouska je tusim za 500Kc, za to dostanes mezinarodni HAREC listinu a na zaklade HARECu ti nasledne za 400Kc CTU vyda tvoj licenci jakou si urcis, tedy mam na mysli jakej prefix ... OK1/OK2/OK7 .... jakej sufix (az 5 znaku, celkem 8 znaku) XYZAQ.
Nasledne kazdych 5 let zaplatis 200Kc CTU za prodlouzeni licence.
Povoleno je bezne 750W PA na obsluhovana zarizeni (to je i FPV) a ve specialnich pripadech 1500W v obci/3000W mimo obec.

3) ... Z hlediska radioveho prenosu VF energie v danych vykonovych limitech vyhlasky je 35MHz lepsi jak 2.4GHz. To ze vyrobce neumi vyrobit kvalitni pristroj, ktery musi splnovat EMC kompatibilitu (zakon uz 13 let starej na CZE a EU uzemi) nebo ze vysilac nema onech 500-800mW PA jak by mel mit, ale treba jen 50mW jen aby vyrobce usetril...a nebo ze by CZ prodejce prodaval "klump", ktere nejen ze nesplnuje EU-CZE vyhlasky nejen o EMC, ale i dalsich jen aby co nejvice vydelal jen proto, protoze tyhle klumpy z Asie za nakupku 400Kc muze tady krasne prodat i za 7000Kc a tudiz vyuzivajici vasi neznalosti radiovych zarizeni a vyhlasek se na vas napakuje jak se da. Normalni zarizeni by melo s teleskopickou antenou 2dBi (130cm) a prijimaci antenou 2x zkracenej dipol na kridla (4dBi...zisk prijimaci anteny neni omezen) fungovat 100% spolehlive do vzdalenosti 6-30km dle okoli terenu kde stoji uzivatel s vysilacem (na kopci ala Rana u Loun je dosah 36km...odzkouseno, na letisti Macerka-Zatec, kde jsem do letadal kamaradovi daval 1.3GHz vysilac 5W v HD 1920x1080 norme DVB-S (pro prijem jsem pouzil normalni sat prijimac STB) pro vyzkouseni mobilniho signalu, kde letadlo melo 5 HD kamer soucasne vysilanych do jednoho MUXu do sat STB s PVR nahravkou vsech "tv programu"...tedy celeho MUXu jsme zjistili, ze dosah 35MHz s tim teleskopem a asi 950mW e.i.r.p je az na prehradu (11km) a celou dobu jsme obr
24. srpna 2012 v 12:07
Chipke
Strašidlo, souhlasím s Tebou. Ale stále ještě čekám na odpověď na položenou otázku. Je sice hezké tady kecat na pokračování o tom, jak rušil wifinu ( což mi nepřijde zrovna v pořádku ) a jak jsou tu a tam mrtvoly v letadlech, ale stále tady nebyl uveden ani jeden příklad toho, jak by FPVčko něco způsobilo. Takže bych to shrnul asi tak : Kdo se bojí, sere v síňi.
24. srpna 2012 v 07:18
Strašidlo
TO OK1MJO:Zajímavé že nejobsáhlejší příspěvky zde má ten,kdo se o FPV nezajímá a snaží se tady ostatním jejich zábavu pouze znepříjemnit.Po všech zkušenostech je pro mě řízení modelu na 430 mHz výkonem od 500 mW do 7W nejspolehlivější a přenos videa na 2.4 gHz výkonem 500 mW.Používám a budu používat i nadále s klidným svědomím.Každý zodpovídá za své jednání a kdo se bojí ten nesmí do lesa...
22. srpna 2012 v 19:11
Chipke
Tak jaké zkoušky si mám udělat? Pošli odkaz na nějaké materiály. Rozhodně se tomu nebráním, protože se alespoň dozvím, jak to všechno je a také jak píšeš, budu moci vysílat legálně.
22. srpna 2012 v 19:08
Chipke
To OK1MJO : Moc hezké příspěvky. Hlavně těch 5ms je dost rychlý. A teď mi řekni, že sice za 5ms to něco zjistí, ale za jak dlouho dojedou na dané předpokládané místo? Vem si, že naše letay trvají ( podle baterek ) kolem 15 - 20 minut. Nejdelší asi 30 minut. Takže si myslím, že než přijede celá kolona v čele s měřícím vozem, tak najdou tak maximálně pár modelářů s letadlama a co komu dokážou? Snad jedině, pokud bude model zrovna ve vzduchu a bude vysílat. Jinak nic.

No ale nejdůležitější věta na závěr, na kterou jsem se ptal již několikrát a zatím jsem nedostal odpověď. Jako nelicencovanému amatéru mi tedy řekni, jaké zkoušky si mám udělat a jestli poté bude legální například vysílat na frekvenci 1280MHz FPV video s výkonem třeba i 1W. Je toto řešitelné? Případně frekvence nad 2.4 GHz se stejným výkonem? Spíš než uvádět hypotetické mrtvolné scénáře, rozepiš se konkrétně k FPV problémům, které tě evidentně tíží.

Nehledě k tomu, že si dovolím nesouhlasit s tím, že 2.4 GHz na ovládání modelu je na nic a lepší je 35 MHz. U nás na letišti jsem už skoro všichni přešli na 2.4 GHz. Je sice pravdou, že v jednom místě vede nějaký spoj 2.4GHz a tam občas vysílačka pípne, ale je to nic proti tomu, že na druhé straně letiště již na 35 MHz skončilo tolik modelů kvůli rušení, až hanba. A to nemluvím o tom, že někdo zapne 35 MHz vysílačku na kopci a sundá modeláři letadlo. Fakt si myslíš, že je 35 MHz lepší? A argument se zalétnutím za strom je blbost, když zaletíš za strom, je to krizovka a tam je jedno čím řídíš, protože na 90% to stejně rozmlátíš. Za stromama se přece nelítá, když tam nevidíš.
22. srpna 2012 v 18:55
OK1MJO
To: Jožin
...Ahoj, neví někdo v jakém rozsahu frekvencí vysílá 2.4 GHz vysílačka, nikde jsem se to nedozvěděl, jen mě to zajímá. dik
2400-2483MHz, kanal ma 1MHz = 83 radiokanalu, technologie FHSS delat skoky, takze behem vysilani / prijmu je provadeno 600 az 1600 skoku za sekundu podobne jako technologie BlueTooth co mate v mobilu.
22. srpna 2012 v 18:48
OK1MJO
To Chipke:
Koukal jsem jak do Kmitočtové tabulky tak do Plánu přidělení kmitočtů a nemohu si pomoci, ale pod pojmem Amatérské využití si představuju sebe s FPVčkem. Nebo si to vykládám blbě? Konkrétně u frekvence od 1240 do 1300 MHz. Ale i u dalších, u 2.4, 5.8 taky. Může mi to někdo osvětlit, jestli jsem si to vysvětlil blbě?

Skutecne sis to spatne vysvetlil, termin amaterska sluzba znamena licencovana radioamaterska sluzba, tedy radioamateri...HAMove.
22. srpna 2012 v 18:37
OK1MJO
Pokracovani 7:
Tudiz za 5ms system vi vse a kdyz je signal v kriticke casti spektra (kde jsou vojenske systemy, systemy pro leteckou dopravu a navigaci nebo kdyz by jste vysilali v kosmickych segmentech, tak by se o to zajimali velice rychle, v podstate se zalarmuje oblastni PČR a nasledne dojede Peugot Boxer a technicky zastupce poskozene organizace (ŘLP, armada, BISka, CVUT-AVCR atd..) .
Zjednodusene, Milane.... z me strany najdes jen rady a pomoc a pokud ne pro tebe, tak pro ostatni, kterym by rady mohli pomoci.
Pokud by chtel nekdo vysilat s vyssim vykonem na dalsich HAM pasmech a jejich ATV (televiznich) vysecich pasem, ktere jsou urceny prave pro ATV provoz (vysilani tv....FPV), tak nejjednodussi je udelat si radioamaterske zkousky.
<< na začátek | < předchozí   | ... 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 468
tento týden93
dnes10
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK