Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
6. května 2014 v 13:48
Chipke
to UCL : No jen mi porosím řekni, co zjistíš testem se zátěží 0.5 kg, když ho necháš běhat takhle dlouho nonstop? Tohle je podle mýho tak maximáolně dobrý na průmyslové použití, ale pro modelářské účely? Když si to přepočtu na letový čas, tak by jsi musel s tím modelem létat každá den, minimálně hodinu po dobu 6-ti let, aby se to vyrovnalo tomuto testu.

Ale když už jsme u ty spolehlivosti a obavách o model, tak stále bych měl mnohem větší obavy spíš o to, jestli mi neodejde napájení. Přeci jen bez energie se řídit nedá. Pokud ti odejde servo, tak pokud to není třeba vejškovka a nezůstane naplno v krajní poloze zaseklá, tak se s tím dá "nějak" doletět. Ovšem bez energie se nikam nedoletí. A z tohoto důvodu je spíš důležitější záloha napájení, rozdělení okruhů a tak. Ono třeba zaseklé servo podvozku než vyhoří dokáže sundat elektriku v modelu taky slušně.

A videopřenosu ne neboj, stejně lítáš na oči, tak když odejde přenos, doletíš klasicky na oči. A samozřejmě existují možnosti, jak to pořešit. Na srazu o tom podebatíme, to je jasný.
6. května 2014 v 11:52
UCL
re Vozka
Jasně, chápu tvé důvody...i obecně platné!!
Ještě to zvážím. Jinak serva tam budu dávat vše od Futaby. Ono to možná nevíš, ale s kamarády i testujeme serva na výdrž (pod zátěží)...a jsou z toho zajímavé výsledky. Existují i serva co běží již nepřetržitě pod 0,5kg zátěží již tři měsíce.(jen to servo stojí 3500kč) jedno :-(
Ale Futaby jsou obecně k neutahání. A do modelu budu dávat to samé co do F3B. Tam serva opravdu nejdou pod 1100kč za kus.
Ono ,větší obavu než o serva mám o video přenos jako takový....rozhodně s tím nebudu létat přez obydlené území.
6. května 2014 v 11:19
Chipke
to Vozka, UCL : Vozko, když budeš vybírat serva od alespoň trochu solidního výrobce, neuděláš chybu. Sám jsemm byl teď svědkem toho, jak chtěl jeden člověk ušetřit a koupil opravdu levný serva. Zadělal je do modelu, servo se 2x hnulo a chcíplo. Takže zase serva ven a dát tam jiná. Nakonec uznal, že kdyby tam rovnou dal serva o 200 Kč dražší od HiTecu, byl by klid rovnou. Stejně je tam nakonec dal a ještě prošustroval za ty sračky.

A já osobně mám taky jednu zkušenost. Kdysi jsem si nechal poslat komplet vybavení do vrtulníka. Prostě motor, sedrva, regl. No a serva byly takový šmejdy, že stačilo trochu ochladit ( dát ven ) a servo začalo škubat tak, že jsem nakonec vrtulníka rozstřelil. A to to byl jen vrtulník velikosti 500. Ani nedomejšlím, jak by to dopadlo třeba s takovou 700 vrtulníkem.

Takže opravdu na tomto a kór pro FPVčku se nevyplatí šetřit.
6. května 2014 v 09:19
Vozka
@UCL: Hele já chápu, že to chceš mít hezké, na druhou stranu to je to o čem se tu všichni bavíme. Raědji mít letadlo které vypadá trochu hůře, ale když nám uletí, tak nezpůsobí škodu.... Když nezpůsobí škodu, tak není ani co vyšetřovat, protože se vlastně nic nestalo jen ty sis rozbil hračku. V okamžiku kdy někam pošleš konstrukční letadlo, tak tu škodu způsobíš skoro vždycky (když nebudeš mít štěstí a nepověsíš to někam na strom)
Jak říkám, sám jsem si také pořídil konstrukční 4m větroň na FPV a leží mi doma a nepoužívám ho. Létá perfektně, funguje perfektně, ale pocitově mi to nepřijde bezpečné, protože vím, že když někam pošlu 5kg (celkem) konstrukční model, tak to nedopadne dobře.
Nebuďme blázni a uvažujme také trochu nad tím co se může stát... i ty nejdražší a nejlepší serva nebo OSD mohou odejít a co budete dělat pak až někoho trefíte.... budete říkat ale já tam dal serva za 1000kč? To vám nepomůže...
Na dovysvětlení k tomu servu za 300, tak například servo HS-82 MG mi přijde jako docela dobré a s oblibou ho používám a stojí 370kč...
5. května 2014 v 14:44
Standa
Nejsem příznivcem ÚCL, ale správní řízení nemusí být vedena jen na základě letecké nehody nebo incidentu. Stačí pokud ÚCL získá důkazy o konání nějaké osoby v rozporu s leteckými předpisy. Správní řízení je neveřejná záležitost tj. nezveřejnují se. Pokud se k tomu v budoucnu dostanou ven na webu ÚCL nějaké oficiálně zveřejněné informace tak to bude spíš jen v obecné rovině o počtech a typech přestupků v hrubých rysech a výši případných udělených pokut a nic víc. Je nepravděpodobné, že budou prozrazovat jaké používají důkazní postupy.
5. května 2014 v 13:46
UCL
re Vozka
Díky..chápu, ale když už něco dělám,tak to musí být i hezké. Jinak..věnuji tomu maximum a na 99% se mi to odvděčí perfektní funkcí a výkony.
Púvodně jsem to chtěl dávat do 3m F3B kompozitu, ale to mi nakonec přišlo trošku šílené, neb je to celé z uhlíku a není známo jak se to bude chovat,když je model de fakto vodivý. :-)
Ono,jde taky o to,že u mne nehrozí,že bych dával do modelu servo za 300 kila. Nic proti nim nemám (takovým servům), ale radši dávám ověřené a značkové vybavení...přeci jen je tam menší pravděpodobnost,že se nepodělá.
No já s sebou i jednoho šmudlu 3m velkého na setkání vezmu,podebatujeme o tom:-)
Už lítám moc dlouho a gumovky jsem taky měl, problém je,že ta jejich výkonnost je opravdu mizerná. Vím,že o to v FPV moc nejde, ale přeci jen když už mám mít větroně, tak taky musí dobře létat. A vím o čem mluvím..mám tu pár kompozitových F3b a když pak vezmeš do ruky něco jiného..přijde ti,že to neletí...:-)
5. května 2014 v 09:20
Chipke
to Vozka : Pokud to budu brát čistě pragmaticky, tak pokud by se něco stalo, mělo by to být šetřeno jako letecký incident / nehoda. A pokud by to tak bylo, tak by o tom musel být záznam na stránkách ŘLP a v jejich zprávě. Tam jediné co bylo a je uvedeno, tak je ten copter nad hřbitovem v Brně. A taky je u toho napsáno, že to je histricky první taková nehoda.

http://www.mv-model.cz/janko/Prezentace%20pro%20MD %2025.3.2010.pdf tady je takový jeden materiál, co jsem našel. Když si to důkladně přečtete, tak "nejlepší" pasáž jsou ty Nepotvrzené případy. Sice datum vydání je 2010, takže prehostorie, ale zpracoval to pán od UCL, takže to nějakou váhu má.

No a na závěr jen, že se v tomto dokumentu nemluví o ničem jako FPV, copter a podobně.....
5. května 2014 v 08:49
Vozka
PetrS: také by mě zajímalo o jaké správní řízení jde, za jaký přestupek a jak to hodlají prokazovat... Je o tom někde něco více k dočtení? Nezajímá mě, že to byl franta z horní dolní, ale o co se jednalo, jak se na to přišlo atd
5. května 2014 v 08:48
Vozka
UCL: hele s tim elipsoidem o tom ještě popřemýšlej... on sice bude létat krásně, ale furt je to konstrukční letadlo a představ si, že to vlivem technické závady někam napereš... Třeba jen taková drobná blbost, že ti odejde vejškovka.. jedno malé servo za 300,- a letadlo je neovladatelné... Sám jsem tomu nevěřil a také si pořídil velké konstrukční letadlo, které létá perfektně, na baterku vydrží ve vzduchu klidně i 1,5h, ale bojím se s nim létat. Při stejném rozpětí můžeš mít ARCUS SPORT a budeš v pohodě... je to polistyren, kterej se při nárazu max rozprskne a nikomu nic moc neudělá... ale ty konstrukce to je vo hubu... bohužel většinou ne tu tvojí...
5. května 2014 v 07:41
Milan
janmodell... souhlasím s tebou.... prosím vás lidi... neplašte a lítejte si v klídku... řeší se to tady porád dokola a souhlasím s janmodellem,že tado diskuse už je o ničem a rád bych,aby se to už konečně uzavřelo... asi tu udělám více témat a tam se bude diskutovat...
4. května 2014 v 22:07
UCL
re...janmodel
změny přicházejí a to po celém světě. Sleduji i diskuze na rc-groups. A tohle je vcelku jasná pravda. Takže já bych v klidu moc nebyl. Spíš uvažujte o novém informačním kanále,kde nepújde lzjistit identita. A nemyslím video kanál,to je mrtvá cesta. Jen kanál,na technické informace!!!

V diskuzi na rc-groups je věta kterou si nalepte na Ground station


YouTube is our own worst enemy right now.
4. května 2014 v 19:41
UCL
re..PetrS
Takže ,když už chodíš na seminář...určitě nám jako příznivec UCL sdělíš,proti komu bylo zahájeno to správní řízení.
4. května 2014 v 18:29
PetrS
Pokuty už padají, to jen někteří s myslí´, že jsou to bláboly. Na semináři nám bylo sděleno, že v květnu bylo zahájeno 12 správních řízení.
4. května 2014 v 10:58
janmodell
teprve nyní jsem si všimnul, že můj příspěvek na téma UCL byl nad kapacitu jednoho příspěvku, tak si dovolím pokračovat.
..... a co se stalo - nic, vůbec nic, celý případ vyšuměl. Z toho mi vyplývá následující, až uslyším, že za poslední měsíc, byli potrestáni a pokutováni 2 - 3 piloti za porušení platných předpisů UCL, pak zpozorním. Do té doby budu v klidu a tento klid bych doporučil i ostatním, aby se na tomto fóru konečně začalo diskutovat také o něčem jiném a možná užitečnějším ....
4. května 2014 v 07:47
UCL
No,že bych byl nějaký extra angličtinář to ne, ale domluvím se :-) Padre díky ,to je přesně jak říkám..víc očí,víc vidí...já si toho vůbec nevšiml,že to jde naklikat tlačítky. Sice je to takové kostrbaté, ale jde to. Tak díky za nakopnutí.
3. května 2014 v 21:47
Chipke
Teda pokud umíš anglicky. Pokud ne, tak to trochu polidštím. Ale na straně 5 toho manuálu je přesně to co potřebuješ, přesně co a jak mačkat. Stačí překopírovat do překladače.
3. května 2014 v 20:02
Milan
UCL jestli přijedeš na sraz,tak se prosím přihlaš... díkas chlape
3. května 2014 v 19:23
Chipke
Elipsoda znám, sám jsem ho měl, než jsem to svou blbostí vykotlil. Přeci jen ten malej trup není na FPVčko to nejlepší. Ale zase na druhou stranu letové vlastnosti super. Samozřejmě VTx musí být venku takže někam ke směrovce a přijímač dopředu. Tady ale bude problém s tím "ježkem", trup je nízkej. Takže tam jedině 2 antény nahoru a mezi nimi 90 stupňů.
3. května 2014 v 19:19
Chipke
Antény co nejdále od sebe. V případě LRS přijímače použít pokud možno takový, co má 2 antény a každá anténa má 2 fousy. Potom samozřejmě vče proti všemu 90 stupňů a na letadle z toho mít při pohledu zepředu takového "ježka", případně to připomíná písmeno X. Samozřejmě na VTx pokud možno anténu hříbeček, samozřejmě co nejkvalitnější a co nejpřesněji naladěnou na požadou frekvenci vysílání.
3. května 2014 v 19:14
UCL
Jo zapoměl jsem..model bude Elipsoid Evolution od Reicharda. Jen si křídla místo folii potáhnu Vliesem.
<< na začátek | < předchozí   | ... 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 234
tento týden325
dnes115
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK