Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
14. března 2014 v 11:27
PetrS
To: Chipke no právě... myslím, že to problém vůbec nebude. Dnes si prohlídku u někoho doma ten úřad vyřídí během pár hodin a asistence policie.
14. března 2014 v 11:07
Chipke
to Standa : Samozřejmě že v případě průserů ať si jde klidně blbec sednout, to je správné. Ale na druhou stranu pokud si někdo poletí tak nějak všeobecně přijatelně, proč na něj posílat nějaké "ouřady" aby ho kontrolovaly. To už se skoro dostáváme do pozice Co není povoleno, to je zakázáno. A to tady už taky bylo a jak to dopadlo.
14. března 2014 v 11:05
PetrS
To Vozka: k tomu videu. To doufám víte, že v USA probíhá od listopadu 2013 žaloba, respektive soud s pilotem od TBS, který létal v USA. Žalobu podal úřad FAA za obecné ohrožení. Podotýkám, že nic nezpůsobil. Průkazný materiál, byl stažen z Youtube. Hrozí mu pokuta 100 000 Dolarů a bude hůř, teprve u nás to začne.
14. března 2014 v 11:03
Chipke
to PetrS : Akorát nevím, k čemu bude někomu číslo procesoru??? IP adresy dohledat není problém, ale opět k čemu to bude. Většina poskytovatelů netu má jednu gateway a tak stovky počítačů se identifikují touto jednou adresou. IP adresa počítače ve vnitřní síti taky nic moc nepřinese. A ještě jsou zde takové možnosti jako různé mobilní internety a podobně. Opravdu potom je tak jednoduché někoho "dohledat"?
14. března 2014 v 10:58
Standa
To Chipke:
Nejedná se o žádný nový úřad, ale o lidi, kteří se tím budou zabývat v rámci již existujícího úřadu viz ÚCL. Ohledně toho jak ten či onen případ bude konkrétně řešit to je celkem irelevantní. Pokud se něco dostane na veřejnost tak nejspíš až při následná medializaci např. v případě žaloby. Nikdo netvrdí, že to bude dokonalé a vše postihující, ale na druhou stranu je třeba si přiznat i to, že když za podobné přestupky mohou postihovat lidi ve Francii tak se to může klidně stát i u nás.
14. března 2014 v 10:52
PetrS
Stando souhlasím. Vozka : nemám nejmenší iluze o prokazování. Ti lidé už existují a jsou za svou činnost velice dobře zaplaceni a ti sledují a čtou veškeré diskuze s tím spojené, na kterých lidé na sebe vyblijí vlastně všechno. Jinak počítač je velký průser, myslíš si, že je problém např. na Youtube vlastně Google, dohledat konkrétní IP adresu PC v četně seriového čísla procesoru ? :-D Není to vůbec žádný problém, to se pouze jen někteří domnívají.
14. března 2014 v 10:52
Standa
To Vozka:
Brigáda určitě nestačí. Lidi v tom týmu se na to budou nejspíš specializovat a bude jim nějakou dobu trvat i to než nasbírají různé zkušenosti ohledně vyšší úspěšnosti při postupech v terénu. Návštěvy a nejen ty případně očekávané na srazu se tedy do budoucna mohou odehrát.
14. března 2014 v 10:47
Chipke
to Standa : Ano, tak takto bych to chápal. Ale na druhou stranu si nedovedu představit, jak prakticky to bude probíhat. Pokusím se tady nastínit takovou demosituaci :

1. Odborník najde na netu video uživatele XXX a zdá se mu, že na tom videu je něco špatně.
2. Odborník začne zjišťovat, kdo je ten dotyčný ( nemá na to pravomoc a žádný soudce mu nedá povolení ke ztotožnění osoby jen na základě nějakého videa )
3. Zjistí si, kdo je ten dotyčný ( třeba i nelegálně, na tom nesejde )
4. A tady začíná hon na kočku a na myš. Úředník s policií budou jezdit po okolí, kde dotyčný bydlí a budou čekat, jestli ho zrovna někde nauvidí modelařit a lítat kde nemá. ( a tady jako budou třeba měsíc sledovat dotyčnou osobu XXX za asistence policie jen kvůli tomu, že na net pověsil nějaké video??? )
5. Z rozpočtu promrhají stovky tisíc jen kvůli tomu, že zrovna měl dotyčný modelář odpoledne dost práce a nešel si zalítat.
6. Pokud si někdo myslí, že to takto bude fungovat, tak asi ráno posnídal vtipnou kaši.

To spíš lepší scénář je, že dotyčného napráší nějaký "kolega" a dá echo v době, kdy ten dotyčný bude létat. No a než někdo zvedne úřední pozadí a dojede si pro tohoto modeláře, ten už bude stejně dávno doma, takže se opět nic nevyřeší a jen se vyhodí peníze oknem.

Tak má vůbec "nový" úřad význam???
14. března 2014 v 10:41
Vozka
No Milan je zve na sraz pravidelně... tam by nás měli všechny najednou :-D a ani na to nepotřebujou speciální lidi a platit je celý rok, stačí brigáda na jeden veek :-D
14. března 2014 v 10:40
Standa
To Vozka:
Dle mého názoru bude rozhodně pravděpodobnější , že na někoho vznesou obžalobu pro obecné ohrožení za létáním ve městě nad lidmi s multikopterou o váze třeba 2.kg apod. než za létání s 0,5kg 3D akrobatem někde na modelářském letišti, ale i tam pokud by se vyskytl nějaký magor, který by s ním vysloveně záměrně nalétával do lidí apod. může přijít postih pokud bude dotyčný přistižen při činu. Dle mého názoru to nelze paušalizovat a vždy to bude záležet případ od případu na řadě dalších okolností. Rozhodně to ovšem znamená výrazné zpřísnění oproti dosavadní benevolentnosti úřadů.
14. března 2014 v 10:29
Standa
Lidé z toho týmu se mohou pohybovat i v terénu za součinnosti policie a pokud někoho přistihnou rovnou při činu tak to pro něj následně nemusí dopadnout zrovna nejlépe. Videa, kterými se někteří lidé chlubí různě po Internetu pak mohou být jen pobídkou k tomu, aby se o dotyčného začali na nějakou dobu blíže zajímat a pokusili se ho následně někde vymáknout při činu.
14. března 2014 v 10:13
Vozka
@Standa:
Když se zajdeš podívat na jakékoliv modelářské letiště a přečteš si vyhlášku, že pilot smí létat pouze nad sebou a nejbližší lidé a jejich auta smí být nejméně 50m daleko a že nejbližší okraj budovy musí být 100m daleko, tak mi ukaž jediné modelážské letiště, kde je toto vůbez fyzicky možné zajistit... Ani jedno to nesplňuje! Takže od teď budeme všechny modeláře s 0,5kg 3D akrobatem soudit, protože létá v hale v letňanech na modelhoby blíže než 50m od lidí a soudit ho za obecné ohrožení?
Blbost... zaprvé nedokážou kdo to řídil, to že to někdo sestřihal a dal na net... no a co...
zadruhé z videa nedokážou, že to je bezpilotní...
14. března 2014 v 09:56
Chipke
to PetrS : No tak jen aby to bylo k něčemu a aby se opravdu "dostalo" na ty správné a nebyla to pouze a jen buzerace.
14. března 2014 v 08:54
PetrS
Včera jsme se na semináři okolo dronů dozvěděli, že ÚCL dostalo vyčleněné finance na tým lidí, kteří se budou od května, intenzívně zabývat modelářskými prohřešky, viz např. videa na Youtube (létání s modely v mlze, nad městy, lidmi). Jinými slovy to budou úřední pánové, kteří budou zkoumat, hledat, prověřovat v ČR. Tento tým byl zřízen na základě již neúnostné situace, která stále nabírá na grádech (nezodpovědní létači, kteří ohrožují bezpečnost lidí a majetku). Jinak již padla 2 mil. pokuta za uveřejnění videí z dronů v TV pro porušení ochrany osobních údajů.
13. března 2014 v 17:53
Chipke
A pokud na to neměli povolení, tak jemožné, že to poserou dalším - slušným - modelářům a b udeme kompletně v prdeli díky někomu, kdo chtěl ušetřit. Samozřejmě pokud někdo používá drony pro komerční použití, potom samozřejmě jsem pro regulaci, povolení a podobné věci. Ale proč by jsme měli mít povolení i na to, že si půjdeme na pole zaléítat s copterem, to fakt nepochopím.
13. března 2014 v 16:21
Standa
Pokud k tomu ta firma má povolení od ÚCL pak má i povinnost tu havárii hlásit na ÚCL a ÚCL by to měl prošetřit. Pokud k tomu povolení nemají a jednalo se skutečně o činnost pro firmu pak je tato zpráva doslova mediální nahrávka na smeč pro ÚCL, který by z toho mohl udělat případ s pořádnou pokutou.
13. března 2014 v 16:11
bzukyn
13. března 2014 v 08:53
Milan
Standa- Plně souhlasím...
11. března 2014 v 16:49
Standa
Je to jako se vším. Kde není žalobce tam není ani soudce. Jak už jsem psal dříve ÚCL nemá čas na to se preventivně honit za modeláři, ale něco jiného bude pokud dojde k nějakému průseru, při kterém bude poškozen cizí majetek nebo dokonce zdraví. Pak se může stát, že to dotyčnému spočítají i s případným chybějícím povolením a pokud to budou kvalifikovat jako porušení předpisů pak nejspíš nepomůže ani pojištění (pojišťovna se v takových případech velmi ráda zbaví plnění) a může to pak přijít na hodně draho. Pokud se ovšem nic nestane pak je málo pravděpodobné, že někoho někde na poli budou kontrolovat.
11. března 2014 v 10:09
Chipke
to borislodl : Jeět+ jsi nenapsal, v jakém prostředí to bylo ( ATZ, CTR, jinde ), ale obecně pokud vemu nejhorší případ, tak by jsi to neukecal, neměl jsi být výš jak 100m. http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L- 2/data/effective/doplX.pdf tady je to názorně na obrázku. Ale samozřejmě jak jsem napsal, nevím kde jsi byl a co to bylo za prostor.

Obecně ale viděli jsme sami na srazu minulý rok, jak si to ULL štrádoval ve výšce do 50m a taky ho to evidentně "nekakánkovalo".
<< na začátek | < předchozí   | ... 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 270
tento týden361
dnes8
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK