Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
11. března 2014 v 08:48
borislodl
Hmm, v sobotu jsem potkal ve 150 vîrnik ULL při fotoletu s X_8 (naštěstí ne při fpv), tak kdo co tu dodržuje. Ale jedny oći navíc nebo asistent je k nezaplacení.
11. března 2014 v 08:26
Milan
Co tady vymejšlej za kraviny všechno toto povede jen k tomu,že každej normální člověk,běžného platu bude lítat na černo... rozhodně nebudu dávat takovej velkej poplatek,jen abych to měl někde za psaný!!!A ani nemluvím otěch dalších věcech!!!Tady jde jen oto,aby si uředničkové vymysleli za co lidi mají ještě platit!!!Zachvilku budeme platit za to,že se vychciju na trávu jako poplatek za hnojení a ještě k tomu musím přinýst rozbor své moči jako důkaz že nejsem toxickej!Neměl bych problém s max 500stovou... Ale na tohle jim kakynkuje pejhsánek!!!
11. března 2014 v 08:16
Milan
RTH neRTH... neřeším-lítám a raduju se... za 30 minutř jsem v prdelce a než někdo přijede,dělám vrcholově gaučing s ovládačem v ruce
7. března 2014 v 19:23
Vozka
Chípke, chápu to přesně stejně jako ty. Proto říkám, autopilot nevadí, ale musíš zajistit, aby se neaktivovalo RTH. Pak jsi v pohodě i bez povolení, pokud budeš lítat s kamarádem a na přímou viditelnost.
6. března 2014 v 19:45
Chipke
Ale stále mi ještě uniká to, proč mít tedy nějaké "povolení", když nelítám na nepřímou vzdálenost, dokážu nastavit copter aby přistál na místě když ztratí signál a další věci nepotřebuju. Jediné co ano, tak to je držení pozice. Ale na tam snad zase není potřeba nic, protože to není let na předem zadanou pozici, ale držení pozice, ketrou ale udám spínačem za letu - na viditelnou vzdálenost - a taktéž do tohoto režimu mohu i zasáhnout páčkama a odletět si jinám - ručně.
6. března 2014 v 19:41
Chipke
To Standa : No zní to logicky a v podstatě s tím souhlasím. Ale....poplatky zatím nechávám stranou, pokud budou v rozumné výši ( třeba ty avizované 2 litry ) tak s tím nemám problém. S čím mám větší problém je ta dokumentace k modelu. To skoro vylučuje použití "domácích" copterů a nemám tím na mysli cosi smatlané ze dřeva a papíru. Předvést funkčnost také není problém, ale zatím jsem nikde neviděl nějakou "kuchařku" jak to má vypadat. Jako počítal bych s tím, že prostě postavím copter na zem, zapnu to, vzlétnu, zaltím si s tím kousek od sebe, na jednu a na druhou stranu, předvedu stabilizaci a na spínač ( na požádání ) RTHčko.
6. března 2014 v 19:18
Vozka
Vlk taky sliboval... Asi zůstanu raději u toho vyplého RTH...
6. března 2014 v 08:39
Standa
To Vozka:
Nepřeháněj zase. Jednotlivé lety se neoznamují. Do provozní příručky se zapisují významnější změny týkající se evidovaného modelu, aby nedocházelo k tomu, že si někdo zaregistruje model, který bude solidní a projde, ale on pak v reálu bude létat s nějakým úplně jiným vrakem, který by jinak neprošel. Tomu se snaží zabránit což je naprosto logické. To jestli použiješ Gopro 2 nebo 3 je jim šumák.
5. března 2014 v 23:06
bzukyn
písemné povolení majitele pozemku ke startu a přistání
5. března 2014 v 19:54
Vozka
No a jsme u toho... nejen že za to zaplatím, ale ještě mě někdo bude šikanovat za to, že vyměním kameru gopro2 za gopro 3 a ve finále mě ještě bude nutit abych vedl letecký denník, oznamoval lety dopředu a po každá změně pěkně jel znova předvést stoj někomu kdo mu na něj bouchne razítkem...
Takže je z toho zase typickej Českej paskvil...
5. března 2014 v 17:41
Standa
To Chiipke:
Rozdíl je tam, spíš v tom, že při realizaci toho povolení musíš např. k tomu multikoptéru poskytnout ÚCL podrobné informace ohledně vybavení jednotlivými komponentami a předvést jeho funkcionalitu včetně letových vlastností. Nějaký rozpadající se vrak nebo neschopný pilot a podobně přes ně neprojde a tudíž je v případě vydání povolení z jejich pohledu větší jistota, že se jedná o solidního pilota a solidní bezpilotní stroj. Po udělení povolení je následně povinnost vést k tomu stroji provozní příručku, kterou schvaluje ÚCL a případné změny, přestavby apod. se rovněž oznamují na ÚCL tak, že musí aktuální stav bezpilotního letadla případně multikoptéry musí odpovídat tomu co je uvedeno v provozní příručce. To by mělo zabezpečit, že budou takto provozované stroje pod přísnějším dohledem a v této souvislostí více udržované.
5. března 2014 v 17:26
Standa
To Chipke:
Prostě při vybavení zařízením, které umí RTH se už nejedná o model, ale pouze o bezpilotní letadlo, pro které je vyžadováno povolení k létání od ÚCL. Jiný rozdíl tam nehledej. Kdo nebude mít povolení a proflákne se to třeba při nějakém vyšetřování incidentu nebo havárky při létání, tak za to může dostat od ÚCL pokutu. ÚCL na svém webu slibuje pokuty při zjištění létání bez povolení až do výše 5 melounů. Kdo má rád více adrenalinu tak se na povolení samozřejmě vykašle, ale ne proto, že by neměl těch pár tisíc na ty poplatky (zejména poté co to v dohledné době bude levnější jak už jsem psal), ale prostě proto, aby měl adrenalínovnější pocit z toho, že pokud by to prasklo tak ho to může přijít pěkně draho. Kdo na to nebude mít žaludek a bude chtít létat tak si holt raději zaplatí za povolení. Takže je na každém jak se rozhodne.
5. března 2014 v 12:31
Vozka
@Strašidlo: Na tebe si nikdo přijít netroufne
4. března 2014 v 19:58
Strašidlo
Ušetřil jsem dost peněz,létám vesele dál FPV bez omezení.....
4. března 2014 v 17:28
Chipke
to Standa : Mám jen jeden dotaz. Pokud budu mít to "povolení", tak je dovoleno použít RTH? Protože pokud ano, tak ať mi někdo vysvětlí, jaký je rozdíl v použití RTH bez licence a s licencí. Nemyslím právní rozbor, ale faktický rozbor letový. Z mého pohledu se za copter papír nerozhlédne kam letí. Ale samozřejmě pokud by toto povolení mělo být za 2200, je to rozhodně "použitelné" oproti stávajícímu stavu.
4. března 2014 v 10:21
Chipke
No právě, není řečeno, za co ten poplatek je. Samozřejmě většina z nás by asi nepotřebovala komerční licenci, ale na "normální modelaření" mít licenci za 15, to mi taky přijde docela mimo. A to ještě s ohledem na to, že model by vyšel někdy na méně než tahle licence.
4. března 2014 v 10:11
Vozka
No 2000 bych asi byl ochoten ještě dát. Jen jde o to, jestli je to poplatek za pilota, nebo i poplatky za stroj, protože teď to celé vyjde asi na 15 litru...
4. března 2014 v 03:08
Standa
To Bzukin:
Představa, že budou mít úředníci ÚCL čas na to, aby pobíhali někde po loukách a jako na běžícím páse kontrolovali lidi s multikoptérama jednoho po druhém je dost mimo. Podle mě to bude fungovat tak, že ten kdo si sám požádá o povolení ÚCL a projde zkouškama tak prostě dostane povolení, se kterým pak samozřejmě už může klidně používat RTH aniž by se obával postihu, že tak činí bez povolení. Ten kdo si o povolení nepožádá a neudělá s tím nějaký průser ani ho nikdo cíleně neudá tak ten si bude lítat s RTH dál. Časem na to někdo z těch co budou používat RTH bez povolení holt dojede, protože bude mít smůlu a třeba dojde na nějaký ten vážnější průser/havárku s poškozením majetku nebo dokonce zdraví cizí osoby a následně se při vyšetřování zjistí, že bez povolení používal například let podle waypointů nebo RTH a zrovna přitom došlo k onomu průseru. ÚCL k tomu slibuje celkem tvrdé pokuty, ale není moc pravděpodobné, že je bude rozdávat na potkání. Takže většinu lidí to tak jako tak nepostihne a těch pár smolařů holt bude mít smůlu. Ten kdo nebude chtít riskovat, že by na něj mohl vyjít nějaký ten pomyslný smolný "černý petr" tak si může požádat o povolení. Ve sněmovně už je novela zákona o správních poplatcích, která má cenu poplatků za povolení ÚCL pro rekreační létání snížit na zhruba 2000 kč, a to už by snad nemělo být až takový problémem vynaložit.
4. března 2014 v 00:33
bzukyn
Magor se na vsechno vydlábne
.Co se týče řídící desky,bude záležet jaký popis funkcí bude řídící systém mít bez ohledu na verzi firmware....Podkud vezmou popis software ,který pro "position hold" nepoužívá GPS může to projít.
3. března 2014 v 19:59
Chipke
to Standa : Je mi jasný, že regulaci chtějí, protože multicopterů se začíná objevovat stále více. Také je mi jasné, že chtějí udělat "něco" pro bezpečnost. Ale aby to nakonec nedopadlo jen buzerací těch relativně bezproblémových. Protože magor stejně bude lítat jak ho napadne a nebude řešit zákony a předpisy. Ale třeba nemám pravdu.
<< na začátek | < předchozí   | ... 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 266
tento týden357
dnes4
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK