Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
13. srpna 2013 v 21:56
Chipke
@PetrS : No tak tojsou zajímavé informace. Sice jsem slyšel, že právě na vrtulníky je potřeba rychlej přenos, ale jak říkám, na moje ruce nepoznatelné. Takže jsem překvapen, že to i někdo dokáže poznat a že to je opravdu znát na letu. No asi nebude náhodou, že vrtulníky se většinou lítaj s Futabou, co jsem tedy slyšel. Akorát škoda, že jen ta telemetrie tam je pro starší vysílačky taková nedodělaná. Ale líbí se mi třeba T14SG s integrovanou telemetrií a i pohledově docela hezká vysílačka.

Ale zatím mě přenos s Graupnerem nelimituje, tak to nemá cenu řešit. Ale uvidím, třeba až pokročím dále ( někdy ) to poznám.
13. srpna 2013 v 20:40
PetrS
@Chipke : kamarád, měl kdysi systém IFS co používal Graupner a potvrdil, že na 3D akro je Futaba latencí opravdu poznat. Moc jsem mu to tehdy nevěřil... říkal jsem mu, že to psychologický klam... neuběhl ani rokk a musím jeho zkušenosti potvrdit. Je to opravdu někde jinde. Schválně jsem zkusil v neděli odpoledne letět z oběmi vrtulníky a je to jednoznačně viditelné, v obu dvou vrtulnících je V-bar a dokonce v Protosu je nast. vyšší agilita cykliky a i přesto s Futabou a o 300 gramů těžším T-Rex500 je tic-toc jak vystřižený.
13. srpna 2013 v 19:42
Chipke
@PetrS : No s Duplexem jsem lítal ve vrtulníku a nepocítil jsem problémy. Ale asi to bylo hlavně daný tím, že v té době jsem s vrtulníkem jenom visel a vrcholem bylo přesunout se o kousek dál. Nyní s T600 a s Graupnerem lítám i trochu něco víc a jelikož je ve vrtulníku VBar, tak ten si to dost šéfuje sám a tak nepozoruju, že by mě nějak vysílačka omezovala. Stále mě ještě omezujou ruce. Jako včera jsem zkoušel první tic-tocy a vypadalo to spíš jako hnus a ne tic-toc. Ale tam to nebude o vysílačce, ale o rukách.
13. srpna 2013 v 19:04
PetrS
@Chipke : používám modul Jeti v MX22 pro koptery a menší vrtulníky. T14MZ používám pro větší vrtulníky. FASST MULTI vysílá rámce 7mili sekund, což je fofr, který je při řízení rc vrtulníků znát. Mám dva modely - T-Rex 500 s Futabou a Protos 500 s Duplexem. S protosem nejsem schopný zaletět správně boční tic-toc na místě a T-Rexem 500 a Futabou ano. Více jsem se na to zaměřil a je opravdu poznat pomalejší ovládání s modulem Duplex. Někde jsem četl, že celková latence s moduly Duplex, se pohybuje okolo 45 mili sekund (což dáno kodováním PPM - koderem ve vysílači+latencí převodníků v modulu Duplex) což je hodně. Údajně DC,DS 16 mají mít latenci okolo 20 mili sekund, což je OK.
13. srpna 2013 v 17:37
Standa
Co si vzpomínám tak Hobbyking loni na základě podobného nasimulování závady přijal odpovědnost za výrobní vadu vysílacího modulu Orange, jehož byl hlavním distributorem a zdarma posílal všem náhradu s odstraněnou vadou.
13. srpna 2013 v 17:32
Chipke
@Standa : Co si vzpomínám, na mojehobby kdysi někdo psal, že se mu podařilo nějakým stylem dostat JETI přijímač do stavu, že se zaseknul. Bylo to opakovatelné. Ale co to bylo a jak to udělal, to už si nepamatuju. Ale to je zase jen na stole, tuším že v reálu toto nějak nasimulovat asi půjde těžko.
13. srpna 2013 v 17:30
Chipke
@vlx : No a dáš tam powerbox a dopadneš jak modelář s turbínou, co o tom psal nedávno v RC Revue, že powerbox nějak nedával power. A taky mu "reklamaci" neuznali, protože to na zemi tak nějak fungovalo správně.
13. srpna 2013 v 17:30
Standa
Prostě se odpracovat ke stavu kdy bude možné chybu Tx/Rx opakovaně nasimulovat bez ohledu na místo kde to bude zkoušeno i bez ohledu na model, se kterým to zrovna bude v provozu.
13. srpna 2013 v 17:27
Standa
Ideální a neprůstřelný důkaz by bylo najít přesný postup při jehož zopakování by vždy došlo k výpadku třeba i na vzdálenost 200 m, a to i kdyby to bylo provozováno na různých místech. To už by se těžko oponovalo tím, že je na celém území permanentní rušení.
13. srpna 2013 v 15:34
Vozka
@vlx: Jo to je jasný... a na větrákovi to tak mám udělané... taky proto že když jsem to stavěl tak ještě nebyly regly 70A s BEC... dnes už jsou...
Tady ale šlo o důkaz toho jestli když spadne letadlo a pilot tvrdí že je to ztráta signálu, jestli je možnost získat nějakej neprůstřelnej důkaz, nebo ne... a závěr je že vlastně ne a lak o tom že Jeti za 30tacu je napicu ne delam si prdel, mozna je dobra, ale ja bych ji nechtel
13. srpna 2013 v 14:46
vlx
Můžeš tomu trochu pomoct externím aku packem třeba NiMh pro RX a serva, když ti shoří régl, klekne pohonná aku stále řídíš, ovšem je to specifické pro konkrétní model, větroň bude OK, copter pude k zemi jako kámen tak jako tak :) Druhá věc je komplikace a zesložitění systému => nesmíš zapomenou nabíjet RX aku ;) u větších strojů můžeš jít ještě dál v podobě dvojice RX a zvýšit si redundanci systému, jeden napájet z pohonné sady skrze BAC a druhý z RX packu, serva zapojené do rozvodné desky s redundantním napájením.
13. srpna 2013 v 14:37
Vozka
jako důkaz pro Jeti by to stejně nebylo dostačující, protože ti žekne že nemáš co dělat 800m daleko, že to neni přímá vyditelnost a že nemáš žádné měření z toho jestli tě náhodou nějakej terorista nezarušil a pak s tim nic neuděláš ani na 100m, takže by od toho dali stejně ruce pryč... ale bylo by to relevantní varování pro ostatní a ne jedna pani ve fóru povídala...
13. srpna 2013 v 14:34
Vozka
Ne to rozhodně neni potřeba... spíč jsem uvažoval nad tim, že těch poruch může bejt spousta a z logu vysílačky vydíš pouze ztráta dat. To ale neříká nic o tom co se stalo... teň mě napadá, že mohlo dojít k spálení reglu, došla baterka, vypadla baterka, nebo se ztratil signál.. ty první věci nezjistíš nic resp zjistíš, že signál byl až do poslední chvíle a pak tma... z čehož můžeš usoudit že něco shořelo, pak je druhá možnost, že to zapíše ztrátu signálu, dál to letí letí a pak tma, z čehož můžeš usoudit, že podle GPS 800m daleko model letěl vzal zatáčku, ztráta signálu, vzal to FS přijímače a tma (náraz) takže máš jednoznačnou informaci, že neodešlo napájení ani nic jiného, ale signál... z pohledu vysílačky vidíš v obou případech to stejné... tma...
13. srpna 2013 v 13:04
Chipke
Samozřejmě, pokud by jsi potřeboval pravej "blackbox", tak to musí bejt totálně nezávislý systém, který bude mít svoje napájení a bude to jen měřit a vyhodnocovat co se děje. Ale kdo toto potřebuje, že???
13. srpna 2013 v 13:03
Chipke
Jediná "skoro" černá skříňka je JLog co mám ve vrtulníku u reglu. A to stejně jen zaznamenává údaje z reglu, takže sice tam je i BEC, ale když použiješ baterku jako BufferPack pro podporu napájení, tak už jsou výsledky zkreslený. Ale třeba na tu ztrátu napájení to taky příliš nepomůže, protože to je napájeno samozřejmě z reglu, který pokud by odešel, tak nevíš nic. Sice tam je ta baterka, ale nevím, jestli by to při výpadku reglu něco pomohlo. Jako na řízení vrtulníku asi ok než by se vybilo, ale jestli by to uchovalo i telemetrii, to si nejsem jistej.
13. srpna 2013 v 12:35
Vozka
Hmmm tak to je černá skříňka na ho... přotože když dojde ke ztrátě telemetrických dat tak není zaznamenáno nic.. a tudíž to nelze brát jako důkaz, protože se jednoduše řekne, že v modelu mohlo dojít ke ztrátě napětí a tedy ke ztrátě signálu a nic nedokážeš... takže celá diskuze vo hovně, pouze to om co kdo viděl a myslí si...
13. srpna 2013 v 12:32
Chipke
Vozko, záznam telemetrie je ve vysílačce, stejně jako to má Graupner. V přijímači karta není a to co se zapíše do vysílačky je to, co odejcde telemetricky z přijímače. Takže tam se asi nic moc nevyčte co se nehody týče. Ale například u Graupnera jsem ztrátu řízení vyčetl u toho koptra, ale je pravdou, že tam napájení jelo furt, takže asi něco jinýho by bylo, kdyby mi kleklo napájení v koptru, to by asi telemetrie nevěděla nic.
13. srpna 2013 v 12:27
Vozka
Tak jsem se furt nedozvěděl, jestli ten Jeti má záznam telemetrie na přijímači nebo ne, protože z toho by se dalo vyčíst hodně, třeba to jestli opravdu došlo ke ztrátě signálu, nebo je debil řidič a jen to svádí na vysílačku... každému se těžko přiznává, že zazmatkoval a nezvládl jednoduchou věc...
Další věcí je že jsem na nic nikomu neskočil... nic jsem nekoupil jednak tomu vysvětlení nerozumim a druhak když mi podal tohle vysvětlení tak jsem se s nim spokojil a řekl jsem že za sebe NO GO! Až teď mi došlo, že pokud se to na tom PPM modulu prodlužuje, tak proč se to teda neprodlužuje i na vysílajdě?? to přece nemůže být větší problém udělat a dát tam nějakej warning ne?
A protože warningy se nečtou, čtou se jen errory, tak ho tam ani vlastně nemusej dávat vůbec
13. srpna 2013 v 11:53
Chipke
No právě, je to o tom, jestli jsi zrovna chytnul "problém" nebo ne. Ale to je jako se vším. Je to jako auta, počítače, prostě všechno. A ruku na srdce, koupil by sis nějaký výrobek, o kterém ti kamarád/kolega/kdokoli řekl, že měl takový a takový problém, že mu toto nefungovalo, nebo s nějakým omezením to fungovalo? Já bych v tu chvíli byl velmi obezřetný. Ale samozřejmě platí to i naopak, pokud něco funguje jak má a nejsou s tím problémy, tak to druhému jistě doporučíš.
13. srpna 2013 v 11:27
Standa:
Ano bezchybný systém, který by ani u jednoho kusu nikdy neměl žádnou závadu nebo problém neexistuje. U každého systému se vyskytne pár uživatelů co holt měli smůlu a dostal se k nim kus nebo kusy co mají nějaký problém oproti řady jiných uživatelů téhož systému co problém nemají. Z velké části je to tedy o tom co se zrovna víc zmedializuje a samozřejmě i o tom zda člověk měl zrovna tu smůlu nebo ne.
<< na začátek | < předchozí   | ... 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 359
tento týden450
dnes97
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK