Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
13. srpna 2013 v 11:16
Chipke
>> Který systém je naprosto bez chyb i jakýchkoli problémů a nikdy u něj nedošlo ani k jediné závadě ?

Až na takový narazíš, dej vědět. Rád si ho pořídím. Problémy byly a budou, ale tyhle Duplexácký se nějak vynořujou ve vlnách.
13. srpna 2013 v 11:08
Standa
>> Samozřejmě, i mě zajímá, jestli to co někdo napsal je pravda, z jaké části to je pravda
>> a jaká byla příčina čehokoli. To je jasné. Je mi jasné, že vysílačka je pod drobnohledem
>> všech šťouralů a hledá se ( možná až úporně ) co je s ní za problémy.
>> Ale na druhou stranu, pokud by nebyly, nikdo by to nepsal, že?

Který systém je naprosto bez chyb i jakýchkoli problémů a nikdy u něj nedošlo ani k jediné závadě ?
13. srpna 2013 v 11:00
Standa
>> @Chipke
>> Vozko dobrej dotaz, jak to, že tam ze satelitu jede 16k??? Pokud si dobře pamatuju,
>> tak standartní rámec je 20ms, když budu počítat při max. výchylce 2ms, je to těch
>> 8k + mezera. Na 16k by musel být rámec tedy asi minimálně 36ms. Ale poklud by
>> to takto šlo, tak proč by to vysílačka neuměla, nevím. Sice jsem četl, že i třeba
>> u Futaby se na rychlý serva dá přepnout na rámce tuším 14ms a někde jde toto
>> štelovat i na 10 ms. Ale to by zase asi mělo omezení pro standartní analogy serva,
>> které počítají s 20 ms. No nevím, příliš se v tom nevyznám, ale přijde mi to divné.

Je to tak, že rámec se samozřejmě prodlužuje a zmíněný bezdrátový modul poskytuje až PPM16. Obávám se, že ten technik od Jeti se spíš snažil to okecat nesmyslnou informací a Vozka mu "sednul na lep".
13. srpna 2013 v 10:59
Chipke
Stando, odpovím ti : Na každém šprochu, pravdy trochu. Když si k tomu přidám ještě své zkušenosti, prostě pro mě Duplex skončil. Ale samozřejmě nechci aby to vypadalo tak, že kompletně Duplex je špatný, to rozhodně ne. Ale zase na druhou stranu nebudu se tvářit, že je vše zalité sluncem, to taky ne.

Samozřejmě, i mě zajímá, jestli to co někdo napsal je pravda, z jaké části to je pravda a jaká byla příčina čehokoli. To je jasné. Je mi jasné, že vysílačka je pod drobnohledem všech šťouralů a hledá se ( možná až úporně ) co je s ní za problémy. Ale na druhou stranu, pokud by nebyly, nikdo by to nepsal, že? A také se tu meřeší ještě to, jestli nemůže být problém i v příjímačích a jestli tam není zakopán celý pes. Co si pamatuju, vydávali také nějaké firmwary do přijímačů a údajně co udělali nové 9k a 11k přijímače, tak že jsou navrženy odlišně. Ale to jsem slyšel jen z doslechu a nevím, jestli to tak je.
13. srpna 2013 v 10:48
Standa
>> @Chipke
>> Tím jsem jen chtěl říct, že i když by bylo 10 lidí,
>> co vidělo co se stalo, tak o příčině nemusí vědět
>> nic a zde bych opravdu dal jen na zkoumání pilota,
>> případně jeho technika, nebo někoho takového.

Jenže ono díky naprostému informačnímu vakuu k těm nehodám modelů ze strany pořadatele akce vůbec není jisté ani to kolik modelů na Čmelák model show skutečně havarovalo ani to kolik z nich bylo skutečně řízeno systémem Duplex. Děláme tady ukvapené závěry pouze na základě pár vět v jedné diskusi od člověka, který ani sám neuvedl jestli byl přímým svědkem nebo to má jen z doslechu od někoho dalšího. Třeba je ta informace bůhví jak zkreslená jako v té reklamě o ústním podání informace, ve které je sdělení na konci úplně jiné než byl originál na počátku. To, že tady někdo jiný měl nějaké problémy s Duplexem přece ještě nemusí znamenat, že když někdo plácnul někde v diskusi pár vět o nějakých nijak blíže nespecifikovaných haváriích modelů, které údajně byly řízeny s Duplexem, tak že je to zaručená pravda.
13. srpna 2013 v 10:46
Chipke
Vozko dobrej dotaz, jak to, že tam ze satelitu jede 16k??? Pokud si dobře pamatuju, tak standartní rámec je 20ms, když budu počítat při max. výchylce 2ms, je to těch 8k + mezera. Na 16k by musel být rámec tedy asi minimálně 36ms. Ale poklud by to takto šlo, tak proč by to vysílačka neuměla, nevím. Sice jsem četl, že i třeba u Futaby se na rychlý serva dá přepnout na rámce tuším 14ms a někde jde toto štelovat i na 10 ms. Ale to by zase asi mělo omezení pro standartní analogy serva, které počítají s 20 ms. No nevím, příliš se v tom nevyznám, ale přijde mi to divné.
13. srpna 2013 v 10:30
Vozka
A to neříkám jen tak... strávil jsem s technikem od Jeti na telefonu asi 30min a hledali jsme různá řešení a možnosti a nakonec sám řekl, že to jejich řešení neni ideální, ale že s tim nic neudělá, že je tam technické omezení v délce signálu nebo co... a že když na všech 12ti kanálech dáš plné výchylky, že by se to do té jedné periody signálu nemuselo vejít a mohlo to způsobit problém...
Další věcí co mi nejde do hlavy je jak to že z vysílačky se tam 12Ch nevejde ale ze satelitu tam klidně pustěj všech 16CH?? tam ten signál je jinej? jak to že se to tam najednou vejde?
13. srpna 2013 v 10:30
Standa
>> @Vozka
>> řekl bych že tomu pořadateli je to celkem jedno... On to nahlásí
>> na ÚCL a tím to pro něj končí.. předpokládám... pořadatel přece
>> nemůže mít povinnost vyšetřovat nehody...

Nikdo tady přece nehovoří o povinnosti přímo vyšetřovat nehodu. Podle předpisů ÚCL je pořadatel povinen poskytovat součinnost při vyšetřování a rozhodně by tedy neměl být neinformovanou stranou. Pořadatelem akce byl letecký modelářský klub a o to víc bych očekával určitou solidnost ve vztahu k informacím o průběhu takové veřejné akce i o případných nehodách, ke kterým na ní došlo. I když to není přímo povinnost vyplývající ze zákona já bych to za nepsanou povinnost považoval.

Ohledně bezdrátového přenosu PPM lze údajně DC/DS-16 v současnosti provozovat pro tento účel s výrazně sníženým výkonem tak, že by s tím co zmiňuješ neměl být žádný problém.
13. srpna 2013 v 10:26
Vozka
@Chipke: No nevim... podle me to je celé jen narketingovej tak výrobců... Udělali produkt, kterej se na něco nehodí, tak vymysleli variantu, jak se to dá rozchodit aby pár rejpalum zavřeli hubu... ano teoreticky to možné je... prakticky... no prakticky taky ale ... Jak říkám ta vysílajda se mi líbí a uvažoval jsem o ní, ale tohle pro mě byla stopka a to řešení co mi navrhli je pro mě nepřijatelné a nejem pro mě... když se podíváš na diskusi TSLRS, tak vždy když někdo chtěl koupit Jeti a řeklo se mu že jen 8CH a nebo přes satelit, tak všichni do jednoho řekli: "Tak na to seru" takže to asi neni jen muj a tvuj názor...
13. srpna 2013 v 10:16
Chipke
@Vozka : No máš naprostou pravdu v tom, že posílat si PPMko bezdrátově na 2m od sebe je kokotina. A jak jsi správně napsal, tak třeba u systémů, kde jede video na 2.4 GHz to je neřešitelné. A to si třeba vem, jak by to vypadalo, kdyby jsi využil vše co jde a například u koptra si poslal na zem na 433 MHz telemetrii, 1.3 GHz video, 2.4 GHz ovládání modelu a 5.8 GHz bezdrátovej přenos na zemi do videobrýlí. To už potom fakt nemáš kam co dát..... Sice by to byla naprostá úchylnost to takhle dělat, ale teoreticky to takto jde.
13. srpna 2013 v 10:10
Chipke
@Standa : Dokazování čehosi je strašně ošemetné. Uvedu ti jeden příklad, který se mi stal. Nejedná se o vysílačku a přenos, ale po regl. Ale princip je stejnej. Vem si, že jsem letěl s akrobatek 1.4m rozpěťí. Točím poslední zatáčku na finále a v té zatáčce se najednou model propadne po křídle a narve to do země. Přihlížející hned měli jasno - malá rychlost. No naštěstí byl v modelu regl, který do sebe logoval data o napájení, jak o BECu, tak o pohonu. No a poté, co jsem tato data prozkoumal jsem zjistil, že to nebyla pádovka, ani malá rychlost, ale že to byl restart reglu a tudíž i BECu. Regl to na sebe krásně naprášil, jak se restartoval a potom na sebe naprášil i zastavení vrtule a nový restart.

Tím jsem jen chtěl říct, že i když by bylo 10 lidí, co vidělo co se stalo, tak o příčině nemusí vědět nic a zde bych opravdu dal jen na zkoumání pilota, případně jeho technika, nebo někoho takového.

Samozřejmě vždy se ještě nabízí možnist, že to prostě pilotně nezvládnul a aby si zachoval "tvář" tak to hodí na techniku, ale to je zase na jinou diskuzi.
13. srpna 2013 v 10:04
Vozka
@Standa: nejsem si tím jist, ale byl jsem na Obrovi (bejvá to napodzim za chuhlí) a spadlo tam asi 5 letadel a pravda nehledal jsem nějaký oficiální zápis, ale řekl bych že tomu pořadateli je to celkem jedno... On to nahlásí na ÚCL a tím to pro něj končí.. předpokládám... pořadatel přece nemůže mít povinnost vyšetřovat nehody...
Co se týká toho PPM:
Vem si, že létáš na TSLRS a 2,4 máš video. Třeba jako Milan. Pokud si vezmeš ten bezdrát jak doporučuješ na PPM tak jsi v hajzlu, protože ti dvojitej vysílač z Jeti bude řvát do PPM přijímače aby to mohl poslat do TSLRS a zároveň ti bude řvát do video antény... Mě to teda v pohodě nepřijde...
Stejně tak jako jsou lidi, který létají video i řízení na 2,4 a chvíli jim to funguje... než jim tam někdo zapne ještě třetí vysílač a celí jim to zbuchne...
Prostě k tomu abych poslal PPM signál dle mého názoru nedává smysl zamořit jedno pásmo...
Možná je to konzervativní názor, možná to je technicky možné a plně funkční, to všechno beru, ale i tak s tím nesouhlasím... a to je muj postoj. Raději budu mít vysílačku která funguje na drát a co nejmíň rušit vše ostatní. BTW: když jdu létat, tak třeba mobil nechávám záměrně v autě a někdy ho i vypínám... Přeto že je na jiné frekvenci, je to rušení... A znám spoustu lidí co létají s mobilem v kapse a ze začátku jsem to taky dělal...
Možná paranoja, možná opatrnost, která se mi třeba jednou vyplatí a nebo vůbec ne... ale na to asi nikdy nepřijdu..
13. srpna 2013 v 09:33
Standa
>> @Vozka:
>> Docela by mě zajímalo co to je důvěryhodný zdroj... pilot? přihlížející? nebo záznam z
>> telemetrie? černá skříňka

Tak především podle toho příspěvku v diskusi mělo jít o havárii modelů na oficiální veřejné akci Čmelák model show. Rozhodně bych nepovažoval za spolehlivou informaci z ověřeného zdroje pár ničím nepodložených vět v nějaké diskusi od člověka, který ani sám neuvedl jestli byl přímým svědkem nebo to má jen z doslechu od někoho dalšího.

Za ověřený a důvěryhodný zdroj bych považoval oficiální vyjádření provozovatele akce na jeho oficiálním webu ve stylu:

Na akci Čmelák model show 2013 došlo k havárii těch a těch modelů řízených tím a tím pilotem s případným uvedením technických parametrů ve vztahu k těm modelům. Dále zda je či není již známá příčina havárie a zda je či není havárie předmětem dalšího vyšetřování apod.
13. srpna 2013 v 09:12
Standa
@Vozka
>> Vem si, ze se da letat (nebavim se o legalnosti) na asi na 4-5 normalne
>> dostupnejch frekvencich vsichni vi, ze video a rizeni musis mit jinde.
>> Takze krom toho ze zaseres 2 frkvence tak zaseres jeste i treti jen
>> aby si dostal ppm signal... uz jen to zni dost divne ne?

Nevidím na tom nic divného. Frekvence DC/DS-16 je sdílená a je určena pro hromadný provoz spousty zařízení současně. Já bych to tedy bral spíš tak, že je to přijatelná cena za bezdrátový přenos PPM signálu.
13. srpna 2013 v 09:05
Vozka
@Standa: pokud to má záznam telemetrie (v přijímači, ve vysílači je k ničemu, protože při ztrátě žádná telemetrie neni a není jasné jestli je to ztráta signálu nebo napájení nebo co?) a vždy dojde k jejímu zapsání i když to model napere do země a vyrve si napájení, protože občas se to zapisuje po dávkách třeba jednou za 30s a při vytrhnutí napájení to logicky ten poslední nejdůležitější balík nezapíše...
Pokud to něco takového má, tak to schválně řeknu tomu kámoošovi s DC-16, že kdyby náhodou někdy spadl, tak ať okamžitě stáhne data telemetrie ke zkoumání.
Jsem si jist, že se nic nenajde, protože pokud by Jeti uznal že to byla chyba vysilajdy tak by musel uhradit i letadlo a to na 100% nebudou chtít... Minimálně řeknou že je to neprůkazné...
13. srpna 2013 v 09:00
Vozka
@Standa: Docela by mě zajímalo co to je důvěryhodný zdroj... pilot? přihlížející? nebo záznam z telemetrie? černá skříňka
Jsem si jist že kdyby se přihlásil pilot a 10 přihlížejících tak by to skončilo tím, že by se řeklo nojo, ale to nic neznamená a záznam telemetrie nevím jestli to má, ale určitě by v něm nic podezželého nebylo. I když ztráta signálu možná jo... má to záznam telemetrie který je možno vytáhnout a zkoumat?
13. srpna 2013 v 08:27
Standa
>> @Chipke :
>> To, že někdo spadnul s modelem je věc druhá a právě proto by mě zajímalo, čím to bylo.
>> Ale přijde mi divné, že by jen tak spadly 2 modely a zrovna řízené Duplexem, na jedné akci.
>> To snad uznáš sám, že by stálo za bližší prozkoumání.

Za prozkoumání to stojí, ale bohužel je k tomu příliš málo informací a ty které zatím byly zmíněny vůbec nelze ověřit z žádného důvěryhodného zdroje a tak není jisté ani to nakolik jsou ty informace bůhví jak zkreslené. Autor toho příspěvku v diskusi neuvedl žádný konkrétní odkaz na důvěryhodný zdroj, který by ty jím zmiňované informace potvrzoval. Zatím se to celé jeví jen jako informace v rovině JPP. Jistě uznáš, že dokud ty informace nebudou oficiálně potvrzeny tak nelze dělat závěry ani o tom, čím konkrétně byly ty případně havarované modely skutečně řízeny a o příčinách havárie ani nemluvě.
13. srpna 2013 v 08:27
Vozka
@standa: mam kamarada kterej ma dc-16 je s ni max spokojenej, ale to byl ze zacatku s mc-32 taky nez ho nasrala ta blba graupneri telemetrie. Bohuzel on neleta fpv takze se zahranici 500m tezko dostane takze je to furt porovnavani hrusek a jablek. Bohuzel neznam nikoho kdo by na jeti letal fpv
A pak k tomu externimu ppm. Ano skutecne to tak muze fungovat a jeti mi to taky doporucoval s tim z jsem to odmitl.
Vem si, ze se da letat (nebavim se o legalnosti) na asi na 4-5 normalne dostupnejch frekvencich vsichni vi, ze video a rizeni musis mit jinde. Takze krom toho ze zaseres 2 frkvence tak zaseres jeste i treti jen aby si dostal ppm signal... uz jen to zni dost divne ne? Dale mi na jeti vadi nemoznost odmontovat antenu... mam rad antenu sroubovaci a tudis mam moznost nasroubovat vetsi nebo smerovou... to u jeti nemuzes bohuzel.
Jinak jak rikam vysilacka to je krasna a to jestli nekomu model spadnul na ztratu signalu nebo ruce... to nehodlam posuzovat...
13. srpna 2013 v 06:19
Chipke
@Standa :
No musím s Tebou souhlasit, že pokud si někdo nevyzkouší, jak to bude se signálem v extrémních podmínkách ( závody ) je to na pováženou. To, jestli mu "jen" pípal alarm, nebo skutečně už neřídil, to je věc druhá. Podle toho co bylo napsáno to vypadá, že pípala telemetrie a možná i nějaký výpadek řízení byl. To, že někdo spadnul s modelem je věc druhá a právě proto by mě zajímalo, čím to bylo. Ale přijde mi divné, že by jen tak spadly 2 modely a zrovna řízené Duplexem, na jedné akci. To snad uznáš sám, že by stálo za bližší prozkoumání.

Coi se týče nastavení alarmu na RSSI, tak samozřejmě ještě při nastavení 1 jde řídit, ale při 0 už jsou výpadky řízení a beru, že většina lidí si nastaví raději 2 "pro jistotu", a tam to může dávat falešný pocit neřízení když začne pípat. Ale zase se musím vrátit ke svému případu, kdy mi ve větroňi nefungovalo řízení ( výpadky signálu ) na vzdálenost 300 - 500m ve výšce cca 100 - 150m nad zemí. Což podle mého nejsou žádné přehnané podmínky a také byly výpadky.

Je zajímavé, že v tom větroňovi jsem postupně vystřídal Futabu, Duplexe a Graupnera a jediné neřízení bylo s Duplexem. Dokonce jsem i na radu od JETI zkusmo použil jeden z "lepších" přijímačů, dosah se vylepšil, ale stále to nebyl žádný zázrak. No a nakonec s Graupnerem mám změřeno přes 1km vzdálenostně a výška jen cca 100m a vše bez problémů.

Ale jak říkám, jsou to moje zkušenosti s Duplexem a znám pár lidí, kteří Duplex používají a nikdy podobný problém neměli. Ale na druhou stranu modelařím hlavně proto, že mě to baví a ne proto, abych stále něco "řešil" a testoval a zkoušel. To by měl snad dělat výrobce. Přiznávám, že v době kdy jsem měl Duplexe jsem se mohl sebrat, dojet k JETI na proměření, testování atd..., ale proč bych to dělal. Jednodužší cesta byla pořízení nové vysílačky a od té doby je klid.
12. srpna 2013 v 22:51
Standa
@Chipke:
To, že se tobě nepodařilo vyřešit nějaký problém s nějakým starším modulem po nějakých radách od Jeti a dál ses tomu nevěnoval ještě neznamená, že je to obecný problém všech kusů modulů Jeti a už vůbec to nemusí souviset s DC/DS-16.

Pokud jde o ty odkazy.

V jedné z těch diskusí se mluví spíš o problémech s určitým typem přijímačů a v druhém zas o létání na hranici viditelnosti a navíc nízko nad zemí a je s podivem, že člověk, který létá závody v takovým podmínkách si předem důkladně neotestuje dosah za srovnatelných podmínek. V té diskusi se v podstatě přiznává k tomu, že běžně létá v podmínkách kde jiní nelétají, ale přitom pořádné testy dosahu odpovídající těm mimořádným podmínkám začal dělat až teprve poté co měl problém. Kromě toho se tam motají dohromady i věci, které se netýkaly skutečného výpadku řízení. Například je tam zmínka, že se někteří orientovali jen podle RSSI signálu o spojení z telemetrie a ten jim hlásil možnost ztráty signálu, ale ke ztrátě řízení v reálu vůbec nedošlo. Něco podobného znám z Frsky kde si řada lidí neumí vhodně nastavit úroveň alarmu pro RSSI a pak se diví, že jim telemetrie hlásí slabý signál i na relativně krátkou vzdálenost v reálu daleko dříve než dojde ke skutečnému výpadku řízení. V jedné té diskusi tam někdo přišel ohřát polívčičku se zprávou o tom jak někde spadly dva modely řízené Jeti DC-16 a přitom napsal, že ani neví jestli to byla jen náhoda a bylo to možná něčím úplně jiným.

Takže já bych s nějakými soudy o tom v čem byl v tom či onom případě problém byl hodně opatrný. Na nějaké relevantní posuzování by se k tomu muselo přistoupit vědeckou metodou a s pořádným vybavením jinak je to jen takové neurčité a nejasné polemizování, které může být zčásti založeno třeba jen na nějaké ojedinělé vadě, která se tu a tam může vyskytnout u několika kusů toho či onoho modulu nebo přijímačů apod..
<< na začátek | < předchozí   | ... 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 355
tento týden446
dnes93
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK