Svet-Stranek.cz
FPV

Diskuze:Jmenuji se Milan Bílek a točím si svět z ptačí perspektivy.Chcete vidět svět se mnou?

Diskuze

Zde můžete Diskutovat o modelařině,radit se a vyměňovat si zkušenosti.Veškeré jiné témata mimo modelařinu budou nekompromisně mazány!!! To pro dutohlavce a jim společné!!!!!
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
9. srpna 2013 v 09:08
Standa
Mimořádné jednorázové vybití nemusí ještě definitivně poškodit lipolku a i méně kvalitní lipolky než zrovna HD power se z něj mohou vzpamatovat a být dál v pohodě použitelné, ale technologie lipol je zatím obecně taková, že opakované hluboké vybíjení přes 80% nesvědčí v podstatě žádným lipolkám ani těm HD power a zbytečně jim zkracuje životnost.
9. srpna 2013 v 08:14
Strasidlo
Taky záleží na kvalitě baterek jaké kdo používá,HD power nejnovější gen lze vybít na 1,5V na článek.Cena je ovšem vyšší.Já v FPV letadla odběr vůbec neměřím,pouze napětí které mě po hodině letu neklesne pod 14V pod plynem u 4S,dobíjím kolem 3000 mAh do aku 3300
8. srpna 2013 v 21:53
Standa
@Pepa:

Měření odebrané kapacity lze vylepšit o měření napětí, ale to je za provozu do značné míry závislé jednak na stylu létání a kromě toho i na aktuální stavu vnitřního odporu nejen všech článků.

Pokud nevybíjíš víc než cca těch 80% pak by mělo měření odebrané kapacity v pohodě stačit a k tomu co zmiňuješ by nemělo vůbec dojít pokud stav aku průběžně sleduješ a tím myslím stav rozdílu napětí článků po vybití. Pokud se u některého článku tak výrazně zhorší vnitřní odpor, aby to mělo za následek takový rozdíl tak k tomu v naprosté většině případů nedochází najednou, ale postupně a mělo by to být patrné už daleko dříve z předchozích vybíjecích cyklů kdy po vybití bude postupně vzrůstat rozdíl napětí článků v ustáleném stavu.

Pokud je aku po vybíjecím cyklu při němž došlo k vybití ne víc než z 80% a po ustálení napětí což je zhruba za deset minut po vypnutí modelu kdy je aku v klidu bez odběru a napěťový rozdíl na článcích je v tomto stavu větší než cca 0,2 až 0,3V pak je to známkou toho, že je ten aku v tom modelu už nevhodné používat a buď jej přemístit do modelu s nižším odběrem a nebo jej odepsat.
8. srpna 2013 v 20:58
Pepa
To já v osdčku na spotřebovanou kapacitu koukám jen orientačně, protože mi ukazuje přibližně o 30% míň, ale mám na akumulátoru napíchnutej pípák, kterej mi hlídá každej článek což je mnohem důležitější, než spotřebovaná kapacita celého akumulátoru. Stačí, když má jeden článek vyšší odpor a potom se divíš, že má po lítání třeba 2,8v což je v háji. Já mám pípák nastavenej na 3,6v na článek, když mi začne pípat chvilku polítám a přistanu. Tohle je moje řešení a nemusím se nikdy bát o podvybití jakéhokoliv článku baterie.
8. srpna 2013 v 20:37
Standa
Pokud se ti u těch lipolek napěťově moc nerozjíždějí články tak můžeš zkusit jeden cyklus nabít bez balancování. Tím by se případná chyba způsobená balancováním měla eliminovat, ale i tak tam bude nějaká chyba měření v řádu klidně i několika procent tj. bez certifikovaného měřáku těžko srovnávat jak zmínil Chipke.
8. srpna 2013 v 20:30
Standa
>> @bzukyn: Spotřeba kecá oproti nabitému náboji, telemetrie hlásí spotřebováno
>> 4000mA /3S4500 Ah a dobiju 4400mA,zkoušel jsem porovnávat s 3ma nabíječkama,
>> baterku 3S 3300 vylítám na 2800 a nabíjim 3300,na 4S 5000 při udaném vylítání
>> 4000 nabíjim tak 4650.



Pokud ti nabíječka moc nekecá tak to těm lipolkám teda dáváš pořádně "na prdel". Vybíjíš je moc hluboko. Všechny přes 90%. Vybíjet bys měl tak okolo 80% jmenovité kapacity jak zmínil Chipke.

Do aku 3300 mAh by se mělo dobít cca 2600 mAh.
Do aku 4500 mAh by se mělo dobít cca 3600 mAh.
Do aku 5000 mAh by se mělo dobít cca 4000 mAh.
8. srpna 2013 v 14:18
Chipke
bzukyne, trochu zmatený poslední příspěvek. Ale co jsem z toho pochopil, tak se rozhodujš, do čeho dát FPV výbavu, že? Akorát ještě co je to V22?

Osobně, polkud rád lítáš vysoko a daleko s větroněm, tak FPVško dej do něj. Akorát jsi nenapsal, co je to za větroně, aby tam bylo dost místa na OSDčko a na všech no osattní. No a hlevně potom nebudeš v podstatě potřebovat telemetrii vůbec, budeš to všechno vidět na obrazovce společně s obrazm.

Jen mě ještě trochu zarazilo, že vybíjíš z baterek tolik, přeci jen vybíjet ze 4500 baterky 4000 mi přijde dost na hraně, já se snažím v baterkách nechívat tak 20% rezervu, takže ze 4500 bych vybíjel tak 3600 - 3800 s tím, že tam je dostatečná rezerva jak na chybu měření, tak na případnou krizovou rezervu, kdyby se něco nepovedlo.

A jinak porovnávat to, co ti změří telemetrie s tím, kolik do baterky nabiješ mi nepřijde úplně dobré, protože nabíječka ti jen napíše, koli celkem do baterky narvala, ale v tom je jistě i "něco" na balancování článků a podobně. Pokud by to tak nebylo, jak by jsi mi vysvětlil, že na nabíječku dám baterky, které byly ve vrtulníku vybíjeny spolu ( 2 x 6s provozované jako 12s ) samostatně, tak do jedny dobiju např. 2256mAh a do druhé 2297 mAh, když přeci přes ně tekl stejný proud a počáteční napěťí bylo také stejné a koncové také? Aby jsi mohl spolehlivě označit, koli je "nepřesnost" měření telemetrie, musel by jsi provést měření certifikovaným měřákem a také by jsi musel vědět, kolik si spotřebuje na vlastní měření telemetrie a podobně. A to není tak jednoduché, protože nemám stejnosměrný certifikovaný wattmeter.
8. srpna 2013 v 14:01
Vozka
@bzukyn: moc informací najednou a moc zmatečně... omlouvám se ale vůbec jsem nepochopil jestli se na něco ptáš
8. srpna 2013 v 13:11
bzukyn
Gps a větroň,Lítám na oči a rád vysoko,a jsk blbnu třak se občas ztrácim,a najít se je čím dál těžší.Ideál je copter v noci protože barevný ledky vidim krásně do 500m / .
Cesna po výpadku DX6i (opakovanym,ale než jsem přšel na to že je ten vysílač v ...neni to rukama) navštívila střechu domu na přilehlém pozemku,naštěstí beze ztrát,takže DX6i je pouze na Blade MSR. .....
Takže bojím. ...
Pořídil jsem MX20,ale očekávání plní tak na třetinu.Po FPV koukám,a ta 1,3 tady mi utekla
.A přemejšlim kam to nacpat..,copter /Y6 by potřebovla ale i něco jinýho než KK2.0,nebo do větroně,nebo do TWINA. A plácám se s V22.. /to by byl ideál/.,ale moc předělávám..
8. srpna 2013 v 12:54
bzukyn
MX20- povídání pani v češině vypínačem zapnu nebo vypnu,a podle polohy 2.vypínače buď povídá dokola jednu hodnotu,nebo podle nastavení
8. srpna 2013 v 12:52
bzukyn
v podstatě mi vždycky hlásí nízký napětí článku-3.5 podstatně dřív,než se blížim k vylítanosti podle miliků.platí pro copter nebo Twinstara pokud neplachtí.
8. srpna 2013 v 12:22
bzukyn
Spotřeba kecá oproti nabitému náboji,telemetrie hlásí spotřebováno 4000mA /3S4500 Ah a dobiju 4400mA,zkoušel jsem porovnávat s 3ma nabíječkama,baterku 3S 3300 vylítám na 2800 a nabíjim 3300,na 4S 5000 při udaném vylítání 4000 nabíjim tak 4650.
8. srpna 2013 v 12:14
bzukyn
s tím vysílačem starého alalogu jsem myslel na Y6 s KK2.0 kolem baráků,za komín tak 200m,nebo přes les na 200m,,nebo na autíčko./televizky mám
8. srpna 2013 v 11:20
Vozka
@Standa: to je to co říkám, záleží na použití. A u toho Graupnera konkrétně MC32 se kecání dá zapnout, ale nějak už se nedá vypnout, resp dává ti to volby co chceš říkat, ale stejně si to mele furt co chce a to dokola. Kámoš se s tim vztekal, reklamoval a nakonec se toho zbavil úplně. To nemluvim o čidle které mu proudy ukazovalo dobře,ale vzdálenost, vejšku a rychlost to kecalo... třeba po přistání a zastavení to ukazovalo rychlost 800km/h a vejšku 50m...
Řikám, že osobně telemetrii považuji za blbost protože mám vše a spolehlivějoší na OSD, ale chápu, že někdo jinej při jiném použití to může vidět jinak.
8. srpna 2013 v 11:10
Chipke
to Standa : No o přesnosti čisla jsem se nedočetl. Nehledě k tomu, že tady stále ještě nebylo napsáno, podle čeho bzukyn určil, že se proudový senzor sekl o 400 mAh. Podle mých měření jsou rozdíly většinou do 100mAh a to mi přijde jako ucházející hodnota. Nehledě k tomu, že přeci nikdo nelítá úplně na doraz baterky, takže i kdyby čidlo kecalo o 400mAh a to tak, že by bylo spotzřebováno reálně více, tak nechávat si rezervu takhle malou je blbost uživatele a nelze to svádět na "špatný čidlo". Jako příklad uvedu vrtulnka, kde mám proudový senzor. Baterky 12s 4000mAh. Vybíjím z nich cca mezo 2000 - 3000 mAh, takže stále mám rezervu 1000mAh. Takže i kdyby čidlo "kecalo" o 400mAh, stále ještě letím.

Jelikož jsem včera lítal, tak teď nabíjím baterky a podle vysílačky jsem vyjel 2120 mAh a na nabíječce to píše dodáno 2203 mAh těsně před koncem nabíjení. Akorát porovnávat tyto 2 hodnoty je blbost, přeci jen dodaný náboj do baterky se může lišit i podle rozhození článků. I když u tyhle sady je rozhození článků 0.01V po dolítání, takže baterky super.
8. srpna 2013 v 10:47
Standa
>> @Chipke:
>> No koukám, konečně udělali čidlo. No cena je opravdu taky "labužnická".
>> Za tyhle prachy mám u Graupnera v té škatuli ještě integrovaný Vario a ušetřím 400 Kč.
Tak Futaba produkty patří obvykle mezi cenově nákladnější, ale zase pokud to bude mít přesnější měření než to co tady zmiňoval bzukyn u Graupnera tak je to holt něco za něco.
8. srpna 2013 v 10:38
Standa
@Vozka: V dnešní době už mají solidnější telemetrie integrované v různých Tx hlasový výstup jak už zde bylo zmíněno. Takže není potřeba koukat na vysílačku. OSD je většinou řešeno extra a v řadě případů ani nemusí být vůbec přítomno jelikož ne každý létá FPV i když má třeba Nazu nebo Wookong. Pokud se ovšem Naza a Wookong váže na měření palubního napětí a podle něj provádí nějaké akce a neumožňuje dělat akce na základě jiných telemetrických dat jako je právě měření spotřeby pak je to nevhodná volba koncepce a časem se to možná změní na základě poptávky od uživatelů.
8. srpna 2013 v 08:12
Vozka
@Standa: Nesouhlasim s tebou, podle mě když mám OSD a létám FPV, bez ohledu na to jestli je to naza nebo ardu, nebo letadlo, tak potřebuju vidět jak napětí, tak milíky. (Například v zimě nemám spotřebovanou ani půlku baterky co do milíků a už tam je 10,2V a to prostě netáhne..., takže raději přistávám, nebo se plížim někde hodně blízko na doplachtění...)
A fakt nemám čas řešit a někde koukat na vysílačku a další telemetrii, prostě to chci vidět vše na obrazovce... A není náhodou, že všechny rozumné OSD mají current sensor a údaj na obrazovce. (Ardu, RVOSD, DragonOSD a další...) To že Naza a Wookong to nemají, ale zároveň se chytají toho jaké je napětí a vážou na to jak oni tomu říkají napěťové ochrany (klesne napětí = samo přistává) a složitě tam řešej poklesy napětí pod zátěží a pro každou baterku to je jinak podle toho jak stará a měkká je... podle me je to naprosto dementní přístup a vsadím se, že během krátkého času to tam dodělaj. Ostatně to je taky jedinej důvod, proč lidé co mají wookonga si pořizují do graupnera telemetrii ... kuli spotřebě... na druhou stranu vše ostatní (výšku, dálku atd...) zase čtou z Wookong osd.
Samozřejmě se bavíme o tom, že někdo létá podle obrazovky... Při létání na oči můžeš mít v OSD sebelepší telemetrii, ale neuvidíš ji, takže je zase lepší telemetrie na vysílačce (která ale spoň dle mejch zkušeností kecá a to dost...).. prostě záleží na použití...
8. srpna 2013 v 07:51
vlx
Mě zase vyhovuje že si můžu do skládačky vybrat komponentu co mi nejlépe vyhovuje a ne aby za mě všecko integroval výrobce řídící krabičky, třeba to iOSD od DJI se mi vůbec nelíbí :) Telemetrie na TX je dobrá věc pro kontrolu s tím co zobrazuje OSD. Z TX si nechávám slečnou každých 30s převyprávět napětí na pohonné sadě.
7. srpna 2013 v 21:24
Chipke
@bzukyn :
Měření spotřeby kecá vůči čemu, porovnával jsi to nějakým certifikovaným měřákem?
GPSka s přesností 30m je na prd, ale přeci jen nemůžeme očekávat zázraky. Akorát jsem nepochopil, k čemu ti bude s větroněm ta GPSka, když máš koukat na model a ne do notebooku nebo na displej vysílačky. Jediný co mě napadá, tak si nastav hlasový výstup a potom nepotřebuješ koukat nikam jinam než na model.
<< na začátek | < předchozí   | ... 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem237 362
tento týden453
dnes100
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK